fbpx

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

  Το ερώτημα αυτό βασανίζει τους περισσότερους μαθητές, όταν στο τέλος της Α' Λυκείου καλούνται να επιλέξουν προσανατολισμό σπουδών. Στη φάση αυτή οι συνήθεις δηλώσεις τους είναι:

  • Θέλω να περάσω σε Στρατιωτικές Σχολές για να έχω άμεση επαγγελματική  αποκατάσταση.
  • Μου αρέσουν οι Οικονομικές Σχολές, αλλά δεν μου αρέσουν τα μαθηματικά.
  • Θα γίνω Αρχιτέκτονας και θα εργαστώ το γραφείο του πατέρα μου.
  • Θα περάσω σε οποιαδήποτε σχολή αρκεί να είναι στην Αθήνα.
  • Θα ακολουθήσω τη Κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών. Τι σχολές περιλαμβάνει όμως;
Η αλήθεια είναι πως ελάχιστοι από τους μαθητές, όταν στη Β' Λυκείου δηλώνουν κατεύθυνση, έχουν διερευνήσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους, έχουν πληροφορηθεί για τα αντικείμενα των σχολών που αντιστοιχούν σε κάθε επιστημονικό πεδίο κι έχουν κάνει μια έρευνα της αγοράς εργασίας.  Για αρκετούς κριτήριο επιλογής είναι τα σχολικά μαθήματα που περιλαμβάνει η κάθε κατεύθυνση. Αξιοσημείωτη είναι  η επιρροή από τους γονείς και τους συνομηλίκους.  
Ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού μπορεί να καθοδηγήσει το μαθητή στο στάδιο αυτό ποικιλοτρόπως. Αρχικά, να αναπτύξει την αυτογνωσία του, ανιχνεύοντας τις ικανότητες και τις αδυναμίες του, οριοθετώντας ένα σύστημα εργασιακών αξιών και καλλιεργώντας τα προσωπικά του χαρακτηριστικά. Επιπλέον, να ανακαλύψει "τι θέλει" και να επισημάνει τα μέσα εκείνα που μπορούν να τον βοηθήσουν στην υλοποίηση της απόφασης, αλλά και όσα τον εμποδίζουν. Καθοριστικός είναι και ο ρόλος της πληροφόρησης, ώστε να σκεφτεί ο μαθητής εναλλακτικές λύσεις. Σημαντικό είναι, επίσης, να αντιληφθεί ο μαθητής οτι η επαγγελματική ανάπτυξη είναι μια "δια βίου" διαδικασία. Οι εξελίξεις στην αγορά εργασίας είναι ραγδαίες και αρκετές φορές απρόβλεπτες. Κατά τη διάρκεια της ζωής του μπορεί να αλλάξει πολλά επαγγέλματα και εργασιακά περιβάλλοντα. Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος του Επαγγελματικού Συμβούλου είναι καθοδηγητικός και συμβουλευτικός.  
Η τελική απόφαση ανήκει στο μαθητή!
designed by

© 2024 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις