Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

Οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των μαθητών στα Νέα Ελληνικά

 

 

To Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής απέστειλε στο Υπουργείο Παιδείας οδηγίες που αφορούν στον τρόπο εξέτασης των μαθητών/τριών στο μάθημα Γενικής Παιδείας «Νέα Ελληνικά» της Α΄ και Β΄ τάξης ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑΛ για το σχολικό έτος 2016-2017.

ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ

Για την εξέταση στα Νέα Ελληνικά, η οποία διαρκεί τρεις (3) ώρες, δίνονται στους μαθητές/τριες δύο (2) κείμενα τα οποία ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητα τους, σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία και είναι δυνατό να συνοδεύονται από εικόνες και άλλο οπτικοακουστικό υλικό. Το ένα κείμενο αναφέρεται στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας, ενώ το άλλο, ποιητικό ή πεζό , στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας. Tα δύο κείμενα συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια.

Οι μαθητές/τριες καλούνται να απαντήσουν σε τρεις (3) δραστηριότητες που συνοδεύουν κάθε κείμενο, από τις οποίες:

1. δύο (2) αφορούν την κατανόηση και την προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου και βαθμολογούνται η καθεμιά με 15 μονάδες

2. μία (1) αφορά την παραγωγή γραπτού λόγου και βαθμολογείται με 20 μονάδες.

Συνολικά οι δραστηριότητες κατανόησης και προσέγγισης της γλώσσας των δυο κειμένων βαθμολογούνται με 60 (4 X 15) μονάδες και οι δραστηριότητες παραγωγής λόγου με 40 (2 X 20) μονάδες.

Ειδικότερα:

Α. στο γνωστικό αντικείμενο της Γλώσσας ζητούνται:

α) μια δραστηριότητα που αφορά την ανάγνωση - κατανόηση του κειμένου σε συνδυασμό με το επικοινωνιακό πλαίσιό του, με την οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών να εντοπίζουν, να παρουσιάζουν και να κρίνουν τις πληροφορίες που περιέχονται στο κείμενο, τις βασικές ιδέες και τα επιχειρήματα του συγγραφέα, το πρόβλημα που θέτει, τις θέσεις που υποστηρίζει και να συσχετίζουν το βασικό μήνυμα του κειμένου με τις περιστάσεις επικοινωνίας και τον σκοπό για τον οποίο γράφτηκε είτε να αποδίδουν περιληπτικά το κείμενο λαμβάνοντας υπόψη συγκεκριμένο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.λπ.

β) μια δραστηριότητα που αφορά την προσέγγιση της δομής και της γλώσσας του κειμένου, με την οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών σε ένα από τα ακόλουθα: είτε να αναγνωρίζουν τη βασική δομή του κειμένου ή τη δομή και τον τρόπο ανάπτυξης μιας παραγράφου, είτε να εντοπίζουν τις διαρθρωτικές λέξεις/φράσεις που βοηθούν στη συνοχή του κειμένου, είτε να αποδίδουν με πλαγιότιτλους ή με τη μορφή διαγράμματος τη νοηματική αλληλουχία του κειμένου (συνεκτικότητα), είτε να μετασχηματίζουν λέξεις ή φράσεις ή μέρη ή και ολόκληρο το κείμενο, αλλάζοντας την ορθογραφία, τη σύνταξη, το λεξιλόγιο (συνώνυμα, αντώνυμα), τα σημεία στίξης, σύμφωνα με συγκεκριμένες περιστάσεις επικοινωνίας και να σχολιάζουν το επικοινωνιακό αποτέλεσμα είτε να ερμηνεύουν λέξεις - φράσεις του κειμένο υ με βάση τα κειμενικά συμφραζόμενα και το επικοινωνιακό πλαίσιο κ.λπ.

γ) μία δραστηριότητα παραγωγής λόγου, με την οποία ζητείται από τους μαθητές/τριες να συντάξουν δικό τους κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, στο οποίο κρίνουν ή σχολιάζουν σημ εία του κειμένου ή αναπτύσσουν τεκμηριωμένα προσωπικές απόψεις, παίρνοντας αφορμή από το αρχικό κείμενο. Η έκταση της ανάπτυξης αυτής καθορίζεται κατά προσέγγιση, χωρίς να υπερβαίνει τις 250 - 300 λέξεις.

Β. στο γνωστικό αντικείμενο της Λογοτεχνίας ζητούνται :

α) μια δραστηριότητα που αφορά την ανάγνωση - κατανόηση του κειμένου, με την οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών σε ένα από τα ακόλουθα: είτε να εντοπίζουν στο κείμενο πληροφορίες, όπως πρόσωπα, χώρος, χρόνος, κοινωνικό πλαίσιο δράσης των προσώπων, τα γεγονότα/αίτια που κατευθύνουν τη δράση των αφηγηματικών ηρώων, τα βασικά θέματα, ιδέες, που απασχολούν τον λογοτέχνη και τη στάση που υιοθετεί απέναντι σε αυτά/αυτές, τεκμηριώνοντας την άποψή τους με στοιχεία του κειμένου είτε να αναλύουν κάποιον από τους χαρακτήρες με βάση τα δεδομένα του κειμένου είτε να επισημαίνουν τα σύμβολα, τις φωνές, τις σιωπές σε ένα ποιητικό ή θεατρικό κείμενο κ.λπ.

β) μια δραστηριότητα που αφορά την προσέγγιση της γλώσσας του κειμένου, με την οποία ελέγχεται η ικανότητα των μαθητών/τριών σε ένα από τα ακόλουθα: είτε να διακρίνουν “τι” λέει το κείμενο από το “πώς” το λέει το κείμενο και να αναγνωρίζουν τα βασικά σημεία οργάνωσης της αφηγηματικής πλοκής ή της ποιητικής γραφής είτε να εντοπίζουν μέσα στο κείμενο συγκεκριμένους δείκτες (αφηγηματικούς τρόπους, αφηγηματικές τεχνικές, τα ρηματικά πρόσωπα 3 κ.ά.) είτε να εντοπίζουν εκφραστικά μέσα – τρόπους (μεταφορές, παρομοιώσεις, επαναλήψεις, αντιθέσεις, εικόνες κ.λπ.) και να ερμηνεύουν τη λειτουργία τους στο κείμενο.

γ) μια δραστηριότητα ερμηνείας και παραγωγής λόγου.

Προτείνεται ένα θέμα αναγνωστικής ανταπόκρισης και ένα θέμα δημιουργικής γραφής και κάθε μαθητής/τρια επιλέγει ένα από τα δύο. Στην πρώτη περίπτωση (θέμα αναγνωστικής ανταπόκρισης), ζητείται από τους μαθητές/τριες να αξιολογήσουν ιδέες, αξίες, στάσεις, συμπεριφορές που αναδεικνύονται στο κείμενο, να τις συγκρίνουν με αυτές του σήμερα ή να τις συσχετίσουν με προσωπικές εμπειρίες, βιώματα, συναισθήματα κ.λπ. Στη δεύτερη περίπτωση (θέμα δημιουργικής γραφής), ζητείται είτε μετασχηματισμός του αρχικού κειμένου (είτε να αναδιηγηθούν τμήμα της ιστορίας από την οπτική γωνία συγκεκριμένου ήρωα με μορφή ημερολογίου, επιστολής κ.τ.λ., είτε να τροποποιήσουν αρχικό κείμενο με την αλλαγή οπτικής γωνίας στην αφήγηση ή του τέλους στην ιστορία, με τη δημιουργία διαλόγων, την εισαγωγή στοιχείων περιγραφής ή οπτικών, ακουστικών και άλλων εικόνων, με την απόδοση ενός παραδοσιακού ποιήματος σ’ ελεύθερο στίχο κ.ά. ) είτε σύνταξη νέου κειμένου στο οποίο οι μαθητές/τριες εκφράζουν σκέψεις κα ι συναισθήματα αξιοποιώντας τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους το οποίο καλούνται να γράψουν. Η έκταση του μαθητικού κειμένου μπορεί να κυμαίνεται από 100 έως 150 λέξεις».

2016-2017: Εισαγωγή αθλητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τα αποτελέσματα των εισαγομένων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με την κατηγορία των αθλητών το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017.

Τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στους υποψηφίους μέσω διαδικτύου και στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://results.it.minedu.gov.gr. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να πληροφορούνται τα αποτελέσματα πληκτρολογώντας στο σχετικό πεδίο τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό υποψηφίου και τους τέσσερις αρχικούς χαρακτήρες των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο-Όνομα-Πατρώνυμο- Μητρώνυμο ).

Οι υποψήφιοι οι οποίοι εισάγονται χωρίς ποσοτικό περιορισμό σε Σχολή, Τμήμα/Εισαγωγική Κατεύθυνση Τμήματος Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι. της προτίμησής τους μπορούν να πληροφορηθούν τα αποτελέσματα με τον ανωτέρω τρόπο, εφόσον γνωρίζουν τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό υποψηφίου, ή επικοινωνώντας στα τηλέφωνα : 210-3442705, 210-3442696, 210-3442693, 210-3442661.

Οι εγγραφές των εισαγομένων θα πραγματοποιηθούν από Tρίτη 1 Νοεμβρίου 2016 έως και Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία εγγραφής είναι αποκλειστική και οι επιτυχόντες εγγράφονται στο Α΄ εξάμηνο.

Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν, αυτοπροσώπως ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους, στη Γραμματεία της σχολής ή τμήματος επιτυχίας τους μέσα στην παραπάνω προθεσμία τα ακόλουθα:

α) Αίτηση εγγραφής

β) Φωτοαντίγραφο, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 2690/1999 (ΦΕΚ Α΄45), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 κεφ. Α΄ του ν. 4250/2014 (ΦΕΚ Α΄74), τίτλου απόλυσης

γ) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνουν ότι δεν είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη σχολή ή τμήμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Ελλάδας

δ) ΄Εξι (6) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Οι εισαγόμενοι αθλητές κατά την προσέλευσή τους για εγγραφή πρέπει να έχουν μαζί τους το δελτίο της αστυνομικής τους ταυτότητας ή άλλο δημόσιο έγγραφο από το οποίο να αποδεικνύεται η ταυτότητά τους.

Όσοι είναι εγγεγραμμένοι σε άλλη Σχολή, πρέπει να διαγραφούν προκειμένου να εγγραφούν στη νέα σχολή εισαγωγής τους.

Τα σχετικά δικαιολογητικά που έχουν υποβάλει οι επιτυχόντες στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων θα αποσταλούν υπηρεσιακά στη σχολή επιτυχίας τους.

Ανακοινώθηκαν οι βάσεις των μετεγγραφών

Ανακοινώθηκαν οι βάσεις των μετεγγραφών και τα αποτελέσματα των ηλεκτρονικών αιτήσεων είναι διαθέσιμα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδειας.

Συνολικά υποβλήθηκαν 12.318 αιτήσεις από τις οποίες έγιναν δεκτές και εξετάστηκαν οι 11.762 (οι υπόλοιπες 556 αιτήσεις υποβλήθηκαν από μη δικαιούχους μετεγγραφής) και οι επιτυχόντες ανέρχονται στους 5.169, δηλ. ποσοστό 44%.

Σημειώνεται ότι ενστάσεις – αιτήσεις θεραπείας μπορούν να υποβληθούν μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής από τη Δευτέρα 31 Οκτωβρίου έως και την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016, ενώ οι εισαχθέντες με την κατηγορία των παθήσεων της υπ’ αρ. Φ.151/17897/Β6 (ΦΕΚ 358 Β΄) ΚΥΑ (ποσοστό 5%), μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση μετεγγραφής από τη Δευτέρα 7 Νοεμβρίου έως και την Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2016.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδεθούν στην εφαρμογή με τους κωδικούς με τους οποίους υπέβαλαν την αίτησή τους μέσω του σχετικού συνδέσμου που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ.  

Δείτε τις βάσεις των μετεγγραφών 2016 εδώ.

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά

 

Την άρση της εγκυκλίου σχετικά με την δήλωση για την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών ζητούν εννέα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας, τονίζουν ότι η εγκύκλιος που είχε εκδοθεί στις 23/1/2015 από την κυβέρνηση της ΝΔ καθιερώνει διακρίσεις, καθώς αναφέρει ότι:

1) Η απαλλαγή χορηγείται με απλή υπεύθυνη δήλωση (του ν.1599/1986), η οποία μπορεί να κατατεθεί μόνο από 1/9 έως και 20/9 κάθε σχολικού έτους.

2) Πρέπει να δηλωθεί στην υπεύθυνη δήλωση απαλλαγής ότι ο μαθητής «δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης».

3) Η υπ. δήλωση πρέπει να υπογράφεται είτε από τον μαθητή, αν είναι ενήλικος, είτε και από τους δύο γονείς (μία δήλωση για τον καθένα)αν είναι ανήλικος. Καθώς η κάθε δήλωση του ν.1599/1986 είναι ατομική θα πρέπει να γίνεται μία δήλωση από τον κάθε γονέα.

4) Εφιστάται η προσοχή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, υπονοώντας τυχόν ληξιαρχική πράξη που έχει δοθεί στο σχολείο και αναφέρει, υποχρεωτικά, το θρήσκευμα. Για αυτό, συνιστάται να επισυνάπτεται στη δήλωση ληξιαρχική πράξη που δεν αναφέρει θρήσκευμα, ενώ να απαιτηθεί σε νωρίτερο χρόνο η διαγραφή (ή τροποποίηση/μεταβολή) του θρησκεύματος από τα αρχεία του σχολείου, αν το παιδί έχει καταχωρηθεί ως χριστιανός ορθόδοξος.

5) Οι μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν έχουν δικαίωμα παραμονής στην τάξη τους κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του μαθήματος των Θρησκευτικών και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περιφέρονται εντός ή εκτός του σχολείου ή να απουσιάζουν (αδικαιολόγητα), αλλά να απασχολούνται σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα εγκύκλιο.

Οι βουλευτές αναφέρουν ότι "με την εγκύκλιο αυτή εισάγεται η ομολογία πίστης ανηλίκου και εμμέσως και των γονέων του, μια διαδικασία που αντίκειται στο Ελληνικό Σύνταγμα και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 13, το οποίο κατοχυρώνει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Παράλληλα και προς επίρρωση αυτού, η ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) κατοχυρώνει στο άρθρο 9, παρ.1, εδάφιο β, την ατομική ή συλλογική ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων. Η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων συνιστά την αρνητική όψη της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ΕΣΔΑ έχει υπερνομοθετική ισχύ και συνεπώς κάθε κανόνας του εσωτερικού δικαίου οφείλει να είναι σύμφωνος με αυτή.

Είναι προφανές ότι η εν λόγω εγκύκλιος καθιερώνει διακρίσεις ανάμεσα στον σχολικό πληθυσμό, διακρίσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ρατσιστικές εκδηλώσεις η /και περιθωριοποίηση όσων επιλέγουν να μην παρακολουθήσουν ένα ομολογιακό μάθημα, όπως είναι μέχρι τώρα το μάθημα των θρησκευτικών".

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Ποιες ενέργειες προτίθεται να αναλάβει ώστε να αρθεί η αντισυνταγματική εγκύκλιος;

- Θα δοθεί παράταση στην αίτηση για απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών πέραν της 20ης Σεπτεμβρίου που οριζόταν με την παρούσα εγκύκλιο;

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος