Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

Ώρες Εγγραφών

 

Ενημέρωση για τη β' ξένη γλώσσα

 

 

Τη διαδικασία για την επιλογή της Β' ξένης γλώσσας μετά και την απόφαση για τη διδασκαλία των Ιταλικών παρουσιάζει ενημερωτικό έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών.

Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι: Αφού οι Διευθυντές των Γυμνασίων, στα οποία οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ34 είναι οριστικά τοποθετημένοι ή θα τοποθετηθούν το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά, ενημερώσουν τους γονείς- κηδεμόνες των μαθητών για τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας στην Α΄ Γυμνασίου, οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών θα πρέπει να προσκομίσουν στον Διευθυντή του σχολείου ενυπόγραφο σημείωμά τους, στο οποίο θα αναγράφεται η προτίμηση των μαθητών σχετικά με τη δεύτερη ξένη γλώσσα που επιθυμούν να διδαχθούν στο Γυμνάσιο (την Γαλλική ή την Γερμανική ή την Ιταλική).

Οι Διευθυντές των Γυμνασίων, μετά την παραλαβή των ενυπόγραφων σημειωμάτων με την προτίμηση των μαθητών για τη β΄ ξένη γλώσσα θα διερευνήσουν τη δυνατότητα δημιουργίας τμημάτων παράλληλης διδασκαλίας στη β΄ ξένη γλώσσα σε συνεννόηση με τους συλλόγους των καθηγητών. Για τη δημιουργία τμήματος παράλληλης διδασκαλίας στη β΄ ξένη γλώσσα ισχύει η με αρ. πρωτ. 137429/Γ2/02-09-2014 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2406). Στη συνέχεια γνωστοποιούν στην οικεία Διεύθυνση Δ/θμιας Εκπ/σης τα τμήματα διδασκαλίας β΄ ξένης γλώσσας.

Επισημαίνονται τα εξής: Η επιλογή της β΄ ξένης γλώσσας γίνεται στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου και οι μαθητές τη συνεχίζουν και στις επόμενες τάξεις. Οι μαθητές της Α΄ τάξης έχουν δικαίωμα να αλλάξουν την προτίμησή τους για τη β΄ ξένη γλώσσα έως και 25 Σεπτεμβρίου 2016. Σημειώνουμε ότι σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 121072/Δ2/22-07-2016 Υ.Α. (ΦΕΚ Β΄ 2449) με θέμα: Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 93381/Δ2/07-06-2016 Υ.Α. (Β΄ 1640) με θέμα «Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων του Ημερησίου Γυμνασίου» η Ιταλική γλώσσα θα διδάσκεται (παράλληλα με τη Γαλλική και τη Γερμανική) στα Γυμνάσια στα οποία οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ34 είναι οριστικά τοποθετημένοι ή θα τοποθετηθούν το σχολικό έτος 2016-2017 οριστικά ή προσωρινά.

 

 

Υψηλή συμμετοχή της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 για Έρευνα & Καινοτομία

 

 

 

 

Με 1.071 συμμετοχές ελληνικών φορέων σε 652 ανταγωνιστικά ευρωπαϊκά έργα έρευνας του προγράμματος "Ορίζοντας 2020" της ΕΕ για την Έρευνα & Καινοτομία, η Ελλάδα έχει επιτύχει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ύψους 328,4 εκατ. ευρώ, γεγονός που την κατατάσσει στην 11η θέση μεταξύ των 28 κρατών μελών της ΕΕ.

Η υψηλότερη χρηματοδότηση ελληνικών φορέων καταγράφεται στα επιμέρους προγράμματα "Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών", Δράσεις Μarie Sklodowska-Curie", "Υγεία, δημογραφική μεταβολή και ευημερία", "Ασφαλείς κοινωνίες - Προστασία της ελευθερίας και της ασφάλειας της Ευρώπης και των πολιτών της".

Αυτά είναι μερικά από τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν από τα πλέον πρόσφατα στοιχεία της βάσης δεδομένων eCORDA της ΕΕ (Ιούλιος 2016), μετά από επεξεργασία που πραγματοποίησε το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) που λειτουργεί ως Εθνικό Σημείο Επαφής για τον Ορίζοντα 2020.

Το πρόγραμμα "Ορίζοντας 2020" (Horizon 2020) είναι το χρηματοδοτικό πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Έρευνα και την Καινοτομία που καλύπτει την περίοδο 2014-2020, με προϋπολογισμό περίπου 80 δισ. ευρώ. Το πρόγραμμα υποστηρίζει τη στρατηγική "Ευρώπη 2020" που αναδεικνύει την έρευνα και την καινοτομία ως κεντρικούς μοχλούς για την έξυπνη, βιώσιμη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη, στοχεύοντας παράλληλα στην αποτελεσματική αντιμετώπιση σημαντικών κοινωνικών προκλήσεων.

Συγκεκριμένα, μέχρι σήμερα στο πλαίσιο του Ορίζοντα 2020 έχουν εγκριθεί συνολικά 8.637 ερευνητικά έργα με συνολική κοινοτική χρηματοδότηση 14.471 εκατ. ευρώ.

Η Ελλάδα καταγράφει συνολικά 1.071 συμμετοχές ελληνικών φορέων, σε 652 έργα, λαμβάνοντας κοινοτική χρηματοδότηση ύψους 328,4 εκατ. ευρώ. Η κοινοτική αυτή χρηματοδότηση αποτελεί το 2,2% της χρηματοδότησης που έχει δοθεί από τον Ορίζοντα 2020 στα κράτη μέλη της ΕΕ28 και η Ελλάδα βρίσκεται στην 11η θέση, πάνω από χώρες όπως η Φινλανδία, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία. Με βάση τον αριθμό συμμετοχών σε εγκεκριμένα έργα στον Ορίζοντα 2020 η Ελλάδα βρίσκεται στη 10η θέση.

Η μεγαλύτερη ελληνική συμμετοχή (περίπου το 40% των ελληνικών συμμετοχών και της κοινοτικής χρηματοδότησης) αφορά τον άξονα "Κοινωνικές Προκλήσεις (Societal Challenges)", με ερευνητικά έργα για την αντιμετώπιση σημαντικών κοινωνικών προκλήσεων, στους τομείς της υγείας ("Υγεία, δημογραφική μεταβολή και ευημερία" 28,3 εκατ. ευρώ), της ασφάλειας ("Ασφαλείς κοινωνίες – Προστασία της ελευθερίας και της ασφάλειας της Ευρώπης και των πολιτών της": 27,3 εκατ. ευρώ), του περιβάλλοντος ("Δράση για το κλίμα, περιβάλλον, αποδοτικότητα πόρων και πρώτες ύλες": 19,1 εκατ. ευρώ), της ενέργειας ("Ασφαλής, καθαρή και αποδοτική ενέργεια": 18,2 εκατ. ευρώ) κ.ά.

Μεγάλη ελληνική συμμετοχή (περίπου το 30% των ελληνικών συμμετοχών και της κοινοτικής χρηματοδότησης) συγκεντρώνει επίσης ο άξονας "Βιομηχανική Υπεροχή (Ιndustrial Leadership)", στον οποίο περιλαμβάνεται η έρευνα στον τομέα των ΤΠΕ, όπου διαχρονικά, η Ελλάδα έχει σημαντικές επιδόσεις ("Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών": 65,1 εκατ. ευρώ). Στον άξονα της "Επιστημονικής Αριστείας (Excellent Science)" ανήκει περίπου το 20% των ελληνικών συμμετοχών και της κοινοτικής χρηματοδότησης, με σημαντικότερα επιμέρους προγράμματα τις δράσεις για την κινητικότητα των ερευνητών ("Δράσεις Marie Sklodowska-Curie": 29,0 εκατ. ευρώ), τη δημιουργία και χρηματοδότηση ερευνητικών υποδομών ("Ερευνητικές Υποδομές": 20,6 εκατ. ευρώ), την έρευνα σε αναδυόμενες τεχνολογίες ("Μελλοντικές και Αναδυόμενες Τεχνολογίες (FET)": 10,7 εκατ. ευρώ) και την έρευνα που χρηματοδοτεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας (European Research Council (ERC): 4,6 εκατ. ευρώ). Τέλος, η κοινοτική χρηματοδότηση των ελληνικών εγκεκριμένων έργων στο πρόγραμμα "Επιστήμη στην κοινωνία και μαζί με την κοινωνία" ("Science with and for society") ανέρχεται στα 4,9 εκατ. ευρώ.

Οι 10 ελληνικοί φορείς που έχουν επιτύχει τη μεγαλύτερη κοινοτική χρηματοδότηση μέχρι σήμερα στον Ορίζοντα 2020 είναι:

  1. Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας,
  2. Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης,
  3. Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
  4. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο,
  5. Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ),
  6. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης,
  7. Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών "Δημόκριτος",
  8. Πανεπιστήμιο Πατρών,
  9. Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας των Επικοινωνιών και της Γνώσης ΑΘΗΝΑ,
  10. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

 

Τα αποτελέσματα των αιτήσεων για την εισαγωγή Αλλοδαπών - Αλλογενών στα ΑΕΙ

 

 

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων μετά τον έλεγχο των υποβληθέντων φακέλων των υποψηφίων Αλλοδαπών – Αλλογενών (αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε. και αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών – μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής) για εισαγωγή στα Ιδρύματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ανακοινώνει την έγκριση ή μη των αιτήσεων – μηχανογραφικών δελτίων, έτους 2016, των ανωτέρω υποψηφίων, που υπέβαλαν αίτηση – μηχανογραφικό δελτίο μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από 15-21 Ιουλίου 2016.

Τα ανωτέρω στοιχεία είναι διαθέσιμα στους ενδιαφερόμενους από το διαδίκτυο στη διαδρομή: http://exams-foreigner.it.minedu.gov.gr

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να πληροφορούνται αν η αίτηση - μηχανογραφικό δελτίο που υπέβαλαν έγινε δεκτή, εφόσον στην παραπάνω ιστοσελίδα συμπληρώσουν στο πεδίο είσοδος το e-mail τους και τον κωδικό ασφαλείας που είχαν δημιουργήσει προκειμένου να καταθέσουν μηχανογραφικό δελτίο.

Με νεότερη ανακοίνωση, που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα εισαγωγής τους.

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος