fbpx

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

Νωρίτερα φέτος οι μετεγγραφές των φοιτητών - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι υποψήφιοι


 


Τη δυνατότητα σε χιλιάδες φοιτητές να ολοκληρώσουν τη διαδικασία των μετεγγραφών σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ νωρίτερα από την περσινή χρονιά - οι αιτήσεις το 2015 υποβλήθηκαν το πρώτο 15νθήμερο του Νοεμβρίου - θα δώσει εν όψει του νέου ακαδημαϊκού έτους η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

Την ερχόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθούν σε πρώτη φάση οι προθεσμίες για τις ηλεκτρονικές εγγραφές των υποψηφίων στα τμήματα επιτυχίας. Ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας που μίλησε στο «Εθνος» εκτίμησε ότι λόγω και των ηλεκτρονικών εγγραφών στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, που θα γίνουν φέτος για πρώτη φορά, αναμένεται να έρθει πιο κοντά η διαδικασία για τις μετεγγραφές (αιτήσεις, αποστολή δικαιολογητικών, έγκριση για τη μεταφορά θέσεων στα νέα τμήματα).

Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Παιδείας προχωρεί εγκαίρως στον αναγκαίο προγραμματισμό ώστε οι φοιτητές που δικαιούνται μετεγγραφή να μη χρειαστεί να περιμένουν μήνες μέχρις ότου μετακινηθούν στο Ανώτατο Ιδρυμα κοντά στον τόπο κατοικίας τους. Πέρυσι η εγκύκλιος που περιελάμβανε τα κριτήρια με τη μοριοδότηση, τα δικαιολογητικά και την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων γνωστοποιήθηκε στις 30 Οκτωβρίου, ενώ οι αιτήσεις κατατέθηκαν στο διάστημα από 3 έως 13 Νοεμβρίου.

Τρεις ημέρες μετά την ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής, οι υποψήφιοι που πέρασαν σε τμήματα που εδρεύουν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους «ψάχνονται» ήδη για να δουν εάν πληρούν τα κριτήρια των μετεγγραφών. Το ποσό, άλλωστε, που απαιτείται για τις σπουδές σε πόλη μακριά από τον τόπο διαμονής είναι για πολλές οικογένειες απαγορευτικό. Αλλωστε, χιλιάδες υποψήφιοι επέλεξαν συγκεκριμένες σχολές στο μηχανογραφικό, έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους τη μετεγγραφή.

Το «Εθνος» παρουσιάζει τα κριτήρια και τη μοριοδότηση που θα ισχύσουν για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, ώστε να γνωρίζουν από τώρα οι νεοεισαχθέντες αν έχουν πιθανότητες να σπουδάσουν κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους. Θα πρέπει να επισημανθεί ότι από την περσινή χρονιά • θα ισχύσει και φέτος• υπάρχει η δυνατότητα και για χορήγηση κατ’ εξαίρεση μετεγγραφής, όταν συντρέχουν ιδιαίτερα σοβαρές και τεκμηριωμένα εξαιρετικές περιπτώσεις. Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των μετεγγραφόμενων δεν μπορεί να ξεπερνά το 15% του συνολικού αριθμού των εισακτέων ανά σχολή ή τμήμα.

Νωρίτερα φέτος οι μετεγγραφές των φοιτητών

Κριτήρια με μοριοδότηση

Δικαίωμα μετεγγραφής χορηγείται στους αιτούντες κατά φθίνουσα σειρά του συνόλου των μορίων που συγκεντρώνουν από τα παρακάτω κριτήρια:

• Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, για το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος. (Μόρια 5)
• Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των έξι χιλιάδων (6.000) ευρώ. (Μόρια 4)
• Το κατά κεφαλήν εισόδημα του δικαιούχου, εφόσον διαθέτει ίδιο εισόδημα, και των γονέων του, το φορολογικό έτος 2015, δεν υπερβαίνουν αυτοτελώς και τα δύο το ποσό των εννέα χιλιάδων (9.000) ευρώ. (Μόρια 3).

Προκειμένου να μοριοδοτηθεί ο ενδιαφερόμενος σύμφωνα με τα ανωτέρω για το εισόδημα του τρέχοντος οικονομικού έτους, δηλώνει στην ηλεκτρονική αίτησή του το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ τόσο του ιδίου όσο και των γονέων του.

Η μοριοδότηση των περιπτώσεων α' έως και γ' γίνεται πάντα διαζευκτικώς, λαμβάνεται δε κατ' αυτήν υπόψη το υψηλότερο μεταξύ του ατομικού εισοδήματος του αιτούντος εφόσον υφίσταται και του κατά κεφαλήν εισοδήματος των γονέων του, όπως ορίζεται ανωτέρω, το οποίο προκύπτει από τη φορολογική δήλωση του φορολογικού έτους 2015.

• Ο δικαιούχος είναι ορφανός και από τους δύο γονείς. (Μόρια 3)
• Ο δικαιούχος είναι μέλος πολύτεκνης οικογένειας. (Μόρια 2)
• Ο δικαιούχος είναι μέλος τρίτεκνης οικογένειας. (Μόριο 1)
• Ο δικαιούχος είναι ορφανός από τον έναν γονέα. (Μόριο 1)
• Ο δικαιούχος είναι τέκνο άγαμης μητέρας. (Μόριο 1)
• Ο δικαιούχος έχει αδελφό ή αδελφή, φοιτητή/ρια του προπτυχιακού κύκλου σπουδών, εφόσον δεν είναι ήδη κάτοχος πτυχίου, μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου, που φοιτά σε τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους ή ο δικαιούχος ανήκει στην κατηγορία των πολύδυμων τέκνων που συμμετείχαν το ίδιο σχολικό έτος στις πανελλαδικές. (Μόριο 1)
• Ο δικαιούχος μετεγγραφής έχει γονείς, τέκνα, αδέλφια ή σύζυγο που έχουν αναπηρία 67% και άνω, πιστοποιημένη από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.), ή έχουν παθήσεις που αναφέρονται στο παράρτημα της υπ' αριθμ. Φ. 151/17897/Β6/2014 (Β' 358) κοινής υπουργικής απόφασης. (Μόριο 1)

Ερχεται νέο σύστημα

Εισαγωγή με τον βαθμό απολυτηρίου

Τη θέσπιση ενός νέου σχολικού συστήματος που θα έχει ως βασικό στόχο την ενίσχυση του Λυκείου, ώστε να μπορεί να εισάγεται κάποιος σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα βάσει του βαθμού του, επιδιώκει το υπουργείο Παιδείας. Τη δήλωση αυτή έκανε χθες ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Γιάννης Παντής, δύο ημέρες μετά τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, ο οποίος είχε προαναγγείλει ριζικές αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ, υποστηρίζοντας ότι «το σύστημα των εισαγωγικών έχει εξαντλήσει τη δυναμική του».

Ο κ. Παντής υπογράμμισε ότι μέσα από το νέο σύστημα θα αναβαθμιστεί το Λύκειο και προσέθεσε ότι ο βαθμός του απολυτηρίου θα καθορίζει σε ποιες σχολές θα μπορεί να εισαχθεί ένας μαθητής.

Ευκαιρίες εύκολης πρόσβασης σε κεντρικά ΑΕΙ για όσους πληρούν τα κριτήρια

Βαθμολογικό χάσμα έως και 8.000 μόρια σε ομοειδείς σχολές

Οι φετινές επιλογές των υποψηφίων στο μηχανογραφικό διεύρυναν σε πολλές περιπτώσεις το βαθμολογικό χάσμα μεταξύ ομοειδών τμημάτων κεντρικών και περιφερειακών ΑΕΙ. Η μεγάλη αγωνία άλλωστε για την πλειονότητα των υποψηφίων -εκτός από το να επιλέξουν σχολές που προσφέρουν προοπτικές απασχόλησης- ήταν να εισαχθούν κοντά στον τόπο διαμονής τους, ώστε να γλιτώσουν τα έξοδα από μια ενδεχόμενη «εσωτερική μετανάστευση».
Οι υποψήφιοι, πάντως, που πληρούν τα κριτήρια των μετεγγραφών έχουν τη δυνατότητα να εισαχθούν σε ένα περιφερειακό τμήμα με χιλιάδες λιγότερα μόρια και εν συνεχεία, όταν βγει η εγκύκλιος για τις μετεγγραφές, να υποβάλουν αίτηση και να μεταπηδήσουν σε ίδρυμα κοντά στον τόπο διαμονής τους, με την προϋπόθεση να λειτουργεί αντίστοιχο τμήμα.

Πρωτοκλασάτα τμήματα

Οπως προκύπτει από τα στοιχεία με τις βάσεις εισαγωγής μεταξύ ομοειδών σχολών, φαίνεται ότι η διαφορά ακόμη και σε πρωτοκλασάτα τμήματα ήταν χαοτική, ενώ στις πιο ακραίες περιπτώσεις έφτασε ακόμη και τα 8.000 μόρια.
Στα πανεπιστήμια, η μεγαλύτερη διαφορά καταγράφεται στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Υποψήφιος ο οποίος εισήχθη με 11.965 μόρια στην Ξάνθη, θα μπορέσει -εφόσον πληροί τα κριτήρια- να πάρει μετεγγραφή για τη σχολή του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπου η βάση διαμορφώθηκε στα 19.999 μόρια. Η διαφορά μεταξύ των δύο σχολών φτάνει τα 8.034 μόρια.
Αντιστοίχως, υποψήφιοι που εισήχθησαν με βαθμό κάτω της βάσης και συγκεκριμένα με 9.887 στο Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης της Ρόδου θα έχουν τη δυνατότητα να βρεθούν στο Καποδιστριακό, το οποίο άνοιξε τις πύλες του με 14.670 μόρια, δηλαδή 4.783 παραπάνω.

Στα 4.193 ήταν η διαφορά μεταξύ των τμημάτων Πληροφορικής Θεσσαλονίκης - Κέρκυρας, στα 2.714 μεταξύ των σχολών Φιλολογίας Θεσσαλονίκης - Καλαμάτας και στα 2.499 για τα τμήματα Ιστορίας και Αρχαιολογίας Αθήνας - Ρεθύμνου. Τα παραδείγματα για τα πανεπιστημιακά ιδρύματα είναι πολλά.

Τεχνολογικά ιδρύματα

Και στα τεχνολογικά ιδρύματα οι ευκαιρίες για όσους καταφέρουν να εξασφαλίσουν την πολυπόθητη μετεγγραφή είναι πολλές. Στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Διοίκησης Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας Αθήνας οι υποψήφιοι εισήχθησαν με 12.530 μόρια και στο αντίστοιχο τμήμα που εδρεύει στην Ηγουμενίτσα με μόλις 4.327, η διαφορά δηλαδή έφτασε τα 8.203 μόρια.

Περισσότερα από 6.500 μόρια θα «γλιτώσουν» όσοι μετακινηθούν από το Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών ΤΕ Σερρών στο αντίστοιχο του ΤΕΙ Πειραιά. Εντυπωσιακή είναι η διαφορά και στα τμήματα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Πειραιά και Κοζάνης, φτάνοντας τα 4.452 μόρια.

Αναφορικά με το Τμήμα Μηχανικών Αυτοματισμού ΤΕ, η βάση για τη Θεσσαλονίκη διαμορφώθηκε στα 10.603 μόρια, ενώ στο αντίστοιχο της Χαλκίδας δεν ξεπέρασε τα 5.802 (διαφορά 4.801).

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

 Παγκόσμια Ολυμπιάδα Νεοελληνικής Γλώσσας 2016

 

 

Η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Νεοελληνικής Γλώσσας 2016 πραγματοποιείται έως τις 3 Σεπτεμβρίου στο πλαίσιο εορτασμού του Επετειακού Έτους Αριστοτέλη που ανακηρύχτηκε από την UNESCO, με πρωτοβουλία του ΑΠΘ και διοργανώνεται από την Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Ποντιακής Νεολαίας (ΠΑΣΕΠΟΝ) και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.

Στόχοι της Ολυμπιάδας είναι η προσέλκυση ενδιαφέροντος της νεολαίας για την εκμάθηση νεοελληνικής γλώσσας, η διεύρυνση και εμπλουτισμός της διαπολιτισμικής επικοινωνίας των νέων, η διεύρυνση της κοινωνικό-πολιτισμικής και γλωσσικής ικανότητας των νέων, η δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων για τη στήριξη των ταλαντούχων νέων της Διασποράς, συμπεριλαμβανομένης της παροχής βοήθειας στην πνευματική τους ανάπτυξη και στον κοινωνικό τους προσανατολισμό, η παροχή σε όλους τους συμμετέχοντες της δυνατότητας αξιολόγησης του επιπέδου γνώσεων της νεοελληνικής γλώσσας και η δημιουργία βάσης για τον διάλογο μεταξύ των νέων της ελληνικής Διασποράς.

Στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα λαμβάνουν μέρος φοιτητές/ήτριες και νέοι/ες, ηλικίας 18 έως 25 χρόνων, που κατοικούν εκτός Ελλάδας και δεν έχουν διαμείνει για περισσότερο από 3 μήνες (αθροιστικά) στην Ελλάδα.

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιείται σε 2 στάδια: Στο 1ο στάδιο οι υποψήφιοι διαγωνίστηκαν σε τοπικό επίπεδο δίνοντας εξετάσεις σε θέματα που προετοιμάστηκαν από το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας (ΣΝΕΓ) του ΑΠΘ. Οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν στα πανεπιστήμια των χωρών όπου διαμένουν οι υποψήφιοι και συγκεκριμένα στις ΗΠΑ, Αυστραλία, Γερμανία, Ρωσία, Ουκρανία, Γεωργία, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν και Μολδαβία. Το 2ο και τελικό στάδιο άρχισε στις 23 Αυγούστου με την έλευση στη Θεσσαλονίκη των 14 συνολικά υποψηφίων που προκρίθηκαν στο 1ο στάδιο. Το διάστημα 24 με 31 Αυγούστου οι φιναλίστ παρακολουθούν μαθήματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στην πανεπιστημιακή κατασκήνωση του ΑΠΘ στο Ποσείδι της Χαλκιδικής και το διάστημα 1-3 Σεπτεμβρίου θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη για την τελική δοκιμασία.

Στις 2 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί Εναρκτήρια Εκδήλωση για την Ολυμπιάδα, στην Αίθουσα Τελετών της Παλαιάς Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και αμέσως μετά οι συμμετέχοντες/ουσες θα διαγωνιστούν στην ελληνική γλώσσα προκειμένου να αναδειχθούν οι τρεις νικητές. Τέλος, στις 3 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Τελετών του ΑΠΘ, η Τελετή Λήξης της Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Νεοελληνικής Γλώσσας 2016.

Ο Πρύτανης του ΑΠΘ, Καθηγητής Περικλής Μήτκας δήλωσε ότι «η πραγματοποίηση της 1ης Παγκόσμιας Ολυμπιάδας Ελληνικής Γλώσσας στο ΑΠΘ έρχεται να προστεθεί σε σειρά δράσεων του Πανεπιστημίου μας για την ενίσχυση της Ελληνομάθειας σε παγκόσμιο επίπεδο. Η διοργάνωση της Ολυμπιάδας αποσκοπεί αφενός στη στήριξη της νεολαίας της Διασποράς και στην παροχή της ευκαιρίας και της δυνατότητας να καλλιεργήσει τους δεσμούς της με την Ελλάδα και την ελληνική γλώσσα, αφετέρου στην ενίσχυση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και τη δημιουργία ελληνόφωνων φιλελλήνων. Το Πανεπιστήμιό μας στηρίζει έμπρακτα τους στόχους αυτούς με την ενεργό και ουσιαστική συμμετοχή του στην υλοποίηση της Ολυμπιάδας και την υποστήριξη της εκδήλωσης σε οργανωτικό και εκπαιδευτικό επίπεδο. Θα θέλαμε η Ολυμπιάδα να αποτελέσει την αρχή μιας σειράς δράσεων και συνεργασιών, με στόχο την προώθηση και στήριξη των ταλαντούχων νέων της Διασποράς».

Από το Κατάστημα Κράτησης Αυλώνα στο Πανεπιστήμιο

 

 

Έδωσαν τη δικιά τους "μάχη" στις πανελλαδικές εξετάσεις και βγήκαν "νικητές" τέσσερις υποψήφιοι από το Λύκειο του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα, που απο χθές είναι ακαδημαϊκοί πολίτες.

Πρόκειται για δυο απόφοιτους και δυο τελειόφοιτους που επέλεξαν να εξεταστούν με το νέο σύστημα. Οι τέσσερις νέοι είχαν να αντιπαλέψουν δύσκολες συνθήκες αλλά με την αρωγή των εκπαιδευτικών, που στάθηκαν στο πλευρό τους, προσφέροντας τους εθελοντικά και ενισχυτικά μαθήματα, κατάφεραν να εισαχθούν στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που σημειώνονται επιτυχίες στο Λύκειο του Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων καθώς το 2015 κατάφεραν να εισαχθούν στα ΑΕΙ δυο υποψήφιοι και το 2014 τέσσερις. Από το 2003 που ξεκίνησε τη λειτουργία του έχουν εισαχθεί στα ΑΕΙ 20 μαθητές.

Ο Νίκος Φίλης έχει προαναγγείλει τη διαμόρφωση ενός θεσμικού πλαισίου που θα παρέχει τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε όλους τους νεαρούς φυλακισμένους και δεν θα περιορίζεται στη στοιχειώδη ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, πράγμα που είναι αναγκαίο, αλλά θα αφορά και τις υπηρεσίες που αφορούν τα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας για ενήλικες. Στην κατεύθυνση της ενίσχυσης των νεαρών φυλακισμένων εντάσσεται και η ρύθμιση για την υλοποίηση προγραμμάτων σε Σχολικά Κέντρα Ανισταθμιστικής Εκπαίδευσης τα οποία είναι δυνατόν να λειτουργούν στα Καταστήµατα Κράτησης όπου λειτουργούν Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας ή/και γυµνάσια και λύκεια, και στο πλαίσιο της κατ’ ιδίαν διδασκαλίας των κρατουµένων.

Ώρες Εγγραφών

designed by

© 2024 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις