Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων

 

μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων

 

επιλογής

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη, καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο ως εξής:

1. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με ένα τμήμα απαιτούνται για τη δημιουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄τουλάχιστον έντεκα (11) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον έξι (06) μαθητές/τριες.

2. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με δύο τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄ τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκατρείς (13) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δέκα (10) μαθητές/τριες.

3. Όπου η τάξη Γενικού Λυκείου λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα απαιτούνται για τη λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού:

Α. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Α΄-Γ΄ τουλάχιστον είκοσι (20) μαθητές/τριες.

Β. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Δ΄-Ζ΄ και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαοκτώ(18) μαθητές/τριες.

Γ. Στις σχολικές μονάδες των κατηγοριών από Η΄-ΙΒ΄και με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, μετά από εισήγηση του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δύναται να εγκρίνεται η λειτουργία τμημάτων με τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές/τριες.

4. Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας όπου οι σχολικές μονάδες ανήκουν στις κατηγορίες Η΄-ΙΒ΄ και στα οποία η μετακίνηση των μαθητών είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

5. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των μαθητών, οι οποίοι επιθυμούν να φοιτήσουν στην ίδια Ομάδα Προσανατολισμού υπερβαίνει τους είκοσι επτά (27), εγκρίνεται η λειτουργία δεύτερου τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού.

II. Προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων μαθημάτων επιλογής στo Γενικό Λύκειο

Για τη λειτουργία τμημάτων μαθημάτων επιλογής καθώς και των γνωστικών αντικειμένων του μαθήματος επιλογής «Καλλιτεχνική Παιδεία» στο Γενικό Λύκειο ισχύουν τα εξής:

1. Αν η τάξη λειτουργεί με ένα τμήμα, απαιτούνται τουλάχιστον οκτώ (08) μαθητές.

2. Αν η τάξη λειτουργεί με δύο τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δώδεκα (12) μαθητές.

3. Αν η τάξη λειτουργεί με τρία ή περισσότερα τμήματα, απαιτούνται τουλάχιστον δεκαπέντε (15) μαθητές.

Σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας, όπου η μετακίνηση είναι αντικειμενικά αδύνατη, μπορεί να συσταθεί τμήμα παρακολούθησης μαθημάτων επιλογής με τη συμμετοχή και μικρότερου αριθμού μαθητών μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων.

Σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο.

 

 

Kατανομή των θέσεων εισακτέων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Η αναλυτική κατανομή του αριθμού εισακτέων στις Σχολές τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις των Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 έχει ως ακολούθως:

  • Το 10% του συνολικού αριθμού εισακτέων στις Σχολές, τα Τμήματα και τις εισαγωγικές κατευθύνσεις των Τμημάτων των Πανεπιστημίων κατανέμεται σε επιμέρους ποσοστά 60% και 40%, τα οποία αντιστοιχούν στους υποψηφίους που συμμετείχαν τελευταία φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) των ετών 2015 και 2014 αντίστοιχα. Το 10% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ, κατανέμεται σε επιμέρους ποσοστά 60% και 40%, τα οποία αντιστοιχούν στους υποψηφίους που συμμετείχαν τελευταία φορά στις Πανελλαδικές Εξετάσεις ημερήσιων Γενικών Λυκείων - ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Β΄) ή ημερήσιων ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑ Α΄) των ετών 2015 και 2014 αντίστοιχα.
  • Οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος ημερησίου ΓΕΛ – ΕΠΑΛ (Ομάδα Β’) θα διεκδικήσουν το 4% των θέσεων που αντιστοιχούν στις θέσεις των συμμετεχόντων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ημερήσιων Γενικών Λυκείων έτους 2016.
  • Το 20% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ αποδίδεται στους υποψηφίους που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ έτους 2016 με το παλαιό ή με το νέο σύστημα εισαγωγής. Από το ανωτέρω ποσοστό οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος (ημερήσιο ΕΠΑΛ – Ομάδα Α’) θα διεκδικήσουν το 13,8% και το υπόλοιπο αυτού θα το διεκδικήσουν οι υποψήφιοι του νέου συστήματος ΕΠΑΛ.
  • Οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων με το παλαιό σύστημα θα διεκδικήσουν ποσοστό 0,3% καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, ενώ οι υποψήφιοι που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών Γενικών Λυκείων με το νέο σύστημα θα διεκδικήσουν αντίστοιχο ποσοστό 0,7%.
  • Το 1% του συνολικού αριθμού εισακτέων των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ και των ΑΣΤΕ αποδίδεται στους υποψηφίους που θα συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ (Ομάδα Α’) έτους 2016 (παλαιό σύστημα ΕΠΑΛ).
  • Επίσης στην Υπουργική Απόφαση κατανομής του αριθμού εισακτέων συμπεριλαμβάνεται και ο αριθμός των θέσεων εισακτέων που αποδίδονται στην εισαγωγική κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
  • Τέλος, ορίζονται τα επιπλέον ποσοστά του αριθμού εισακτέων που αποδίδονται στους υποψηφίους που θα διεκδικήσουν την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κάνοντας χρήση των ειδικών κατηγοριών (Έλληνες του εξωτερικού, Αλλοδαποί-Αλλογενείς, Έλληνες πολίτες της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης, υπότροφοι, υποψήφιοι σεισμόπληκτων περιοχών, υποψήφιοι με σοβαρές παθήσεις, αθλητές με διακρίσεις).
 
 
 

Υποκατηγορίες

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος