Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ  ΓΙΑ  ΕΙΣΑΓΩΓΗ  ΣΤΙΣ  ΣΧΟΛΕΣ  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ

Η πυροσβεστική προκηρύσσει Διαγωνισμό για την εισαγωγή στις Σχολές Ανθυποπυραγών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με τις πανελλήνιες 2018, το ακαδημαϊκό έτος 2018 - 2019, ως ακολούθως:

ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΙΣΑΚΤΕΩΝ

Ο αριθμός θέσεων των υποψηφίων που θα εισαχθούν στη Σχολή Ανθυποπυραγών (Αξιωματικών) και στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας θα καθοριστεί με τις προβλεπόμενες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις, του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών και του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κατ' άρθρο 4 παράγραφος 2 του ν. 2226/1994 όπως ισχύει, κατ' άρθρο 69 παράγραφος 12δ του ν. 4249/2014 και κατ' άρθρο 20 του ν.4270/2014 όπως ισχύει και μετά τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, θα ακολουθήσει συμπλήρωση της παρούσας προκήρυξης με τον καθορισμένο αριθμό των θέσεων ανά κατηγορία.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

  1. Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται από τους υποψηφίους (υποχρεωτικά δικαιολογητικά) για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό είναι τα ακόλουθα:
    α. Δύο (2) φωτογραφίες τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας, στο πίσω μέρος των οποίων θα αναγράφεται υποχρεωτικά το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο, ευκρινώς.

β. Φωτοαντίγραφο της αίτησης-δήλωσης συμμετοχής στις εξετάσεις σε πανελλαδικό επίπεδο το τρέχον έτος ή της βεβαίωσης πρόσβασης/συμμετοχής από την οποία προκύπτει ο κωδικός του υποψηφίου. Σε περίπτωση αδυναμίας του υποψηφίου να υποβάλει την ανωτέρω αίτηση-δήλωση συμμετοχής γίνεται δεκτό φωτοαντίγραφο του δελτίου ή της βεβαίωσης εξεταζομένου πανελλαδικών εξετάσεων.

γ. Φωτοαντίγραφο του δελτίου αστυνομικής ταυτότητας (ή δελτίου υπηρεσιακής ταυτότητας για τους υπηρετούντες στις Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας) και ελλείψει αυτού, φωτοαντίγραφο των σελίδων του διαβατηρίου στις οποίες αναγράφονται ο αριθμός διαβατηρίου και τα στοιχεία ταυτότητας του κατόχου-υποψηφίου. Σε περίπτωση που στοιχεία των ως άνω δικαιολογητικών έχουν μεταβληθεί, δηλώνονται σε υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986. δ. Αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης. Η αίτηση-υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται αρχικά ηλεκτρονικά και στη συνέχεια με την αυτοπρόσωπη μετάβαση στην κατά τόπο ΔΙ.Π.Υ.Ν. κατά τα προβλεπόμενα στο κεφάλαιο IV της παρούσας προκήρυξης και αφού εκτυπωθεί από την αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών, ο υποψήφιος την υπογράφει και την υποβάλλει σε αυτήν. Στην ανωτέρω αίτηση-υπεύθυνη δήλωση οι υποψήφιοι δηλώνουν ότι:

  1. i) έχουν τα προσόντα και τις προϋποθέσεις του κεφαλαίου II της παρούσας προκήρυξης και δεν εμπίπτουν στα κωλύματα του ιδίου κεφαλαίου (χωρίς να απαιτείται αναλυτική περιγραφή αυτών),
    ii) τα αναφερόμενα στην αίτησή τους στοιχεία είναι αληθή και όλα τα υποβαλλόμενα δικαιολογητικά από αυτούς είναι γνήσια και ακριβή,

    iii) δέχονται να υποβληθούν, σε έλεγχο για χρήση απαγορευμένων ουσιών πριν την εισαγωγή τους στην Πυροσβεστική Ακαδημία,
    iv) συναινούν στην επεξεργασία των στοιχείων τους κατά τα προβλεπόμενα των οριζόμενων διαδικασιών στο Π.Δ. 44/2016 και στην παρούσα προκήρυξη Διαγωνισμού και
    v) προτίθενται να δηλώσουν Σχολή/ες της Πυροσβεστικής Ακαδημίας στη δήλωση προτίμησης εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση (Μηχανογραφικό Δελτίο).

Όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να προσκομίσουν βεβαίωση ικανότητας από Στρατιωτική ή Αστυνομική Αρχή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφ. VI παρ. 3 της παρούσας προκήρυξης, δεν υποχρεούνται να παραλάβουν δελτίο υγειονομικής εξέτασης-παραπεμπτικό σημείωμα αλλά να δηλώσουν τη βούλησή τους στην παραπάνω αίτηση-υπεύθυνη δήλωση.

Οι μαθητές και απόφοιτοι των Λυκείων των νήσων Λέσβου, Χίου, Οινουσσών και Ψαρών, οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις σχολικού έτους 2016-2017 και για τους οποίους προβλέπεται ειδικό ποσοστό επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους κατά το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και επιπλέον του ποσοστού που καθορίζεται στην παρ. 33 του άρθρου 39 του ν. 4186/2013 (Α' 193), εφόσον επιθυμούν να διεκδικήσουν τυχόν προκύπτουσα θέση από το ανωτέρω ποσοστό, θα πρέπει να συμμετάσχουν στις προβλεπόμενες διαδικασίες του Π.Σ. σύμφωνα με την παρούσα προκήρυξη.
Οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης, παρατίθενται στο παράρτημα (Β) της παρούσας προκήρυξης.

  1. Οι υποψήφιοι που υπάγονται σε ειδική κατηγορία του άρθρου 3 του π.δ. 44/2016, εφόσον δηλώσουν ότι επιθυμούν να κάνουν χρήση του σχετικού δικαιώματος, υποβάλουν επιπλέον τα εξής δικαιολογητικά:

α. Τα τέκνα αναπήρων και θυμάτων πολέμου καθώς και αναπήρων ή θυμάτων εν ενεργεία ή εν συντάξει υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος ειρηνικής περιόδου:
αα) Βεβαίωση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους ότι η οικογένεια του υποψηφίου συνταξιοδοτείται για τον ανωτέρω λόγο ή υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986, του συνταξιοδοτούμενου, στην οποία αναφέρεται ο αριθμός, η χρονολογία έκδοσης και το όργανο που εξέδωσε την πράξη συνταξιοδότησης, μαζί με απόκομμα της επιταγής καταβολής της σύνταξης κατά το τελευταίο, πριν την υποβολή της δήλωσης, μήνα. Για τα τέκνα πυροσβεστικών υπαλλήλων που έχουν υπαχθεί στην κατάσταση της μονίμου διαθεσιμότητας (ν.δ. 330/1947), υποβάλλεται σχετική περί τούτου βεβαίωση του Αρχηγείου Πυροσβεστικού Σώματος (Α.Π.Σ.) /Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων.

αβ) Πιστοποιητικό του οικείου Δήμου ή Κοινότητας για την οικογενειακή τους κατάσταση ή σχετική υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986.
β. Τα τέκνα αναγνωρισμένων, βάσει της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, ως αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης:
βα) Πιστοποιητικό της Διεύθυνσης Εφέδρων Πολεμιστών Αναπήρων, Θυμάτων και Αγωνιστών (Δ.Ε.Π.Α.Θ.Α.) ή οικείας Περιφέρειας ότι ο πατέρας ή η μητέρα του υποψηφίου έχει αναγνωρισθεί ως αγωνιστής Εθνικής Αντίστασης.
ββ) Πιστοποιητικό του οικείου Δήμου ή Κοινότητας για την οικογενειακή τους κατάσταση ή σχετική υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986.

γ. Τα τέκνα και αδερφοί υπαλλήλων του Πυροσβεστικού Σώματος, που πέθαναν στην υπηρεσία πρόδηλα και αναμφισβήτητα ένεκα αυτής:
Βεβαίωση του Α.Π.Σ./Διεύθυνσης Ανθρώπινων Πόρων ή βεβαίωση της Διεύθυνσης Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Στη δεύτερη περίπτωση απαιτείται και πιστοποιητικό του οικείου Δήμου ή Κοινότητας για την οικογενειακή του κατάσταση ή υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του Ν. 1599/1986.
δ. Τα τέκνα Ελλήνων πολιτών που έχασαν τη ζωή τους ή έχουν ανικανότητα σε ποσοστό τουλάχιστον 67%, συνεπεία τρομοκρατικής πράξης:

δα) Απόφαση της Ανωτάτης Στρατιωτικής Υγειονομικής Επιτροπής εάν πρόκειται για δημόσιο υπάλληλο κ.λπ. ή της οικείας Υγειονομικής Επιτροπής εάν πρόκειται για ιδιώτη, από την οποία να προκύπτει το ποσοστό ανικανότητας (παρ. 7 άρθρου 2 Ν. 1977/1991),

δβ) Πόρισμα του κατά τόπον αρμοδίου Προέδρου Πρωτοδικών, ως προς το χαρακτήρα της πράξης ως τρομοκρατικής, ύστερα από την ανάκριση που έχει διενεργηθεί (παρ. 6 άρθρου 2 Ν. 1977/1991), δγ) Αντίγραφο πράξης συνταξιοδότησης, από την οποία να προκύπτει ότι ο παθών συνταξιοδοτήθηκε συνεπεία τραυματισμού ή θανάτου από τρομοκρατική πράξη (παρ. 6 άρθρου 2 Ν. 1977/1991).

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει αδέλφια, σε υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/1986 οφείλει να δηλώσει ότι, κανένα από τα αδέλφια του δεν έχει εισαχθεί στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, χρησιμοποιώντας το εν λόγω ευεργέτημα.

ε. Οι Εθελοντές Πυροσβέστες Π.Σ. που έχουν τουλάχιστον τριετή συνολική ευδόκιμη εθελοντική υπηρεσία, βεβαίωση, σύμφωνα με το παράρτημα (Γ) / υπόδειγμα Γ2, του Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που ανήκουν και στην οποία να εμφαίνεται ο συνολικός χρόνος ευδόκιμης εθελοντικής υπηρεσίας που έχουν προσφέρει καθώς και ότι είναι εν ενεργεία ή τελούν σε αναστολή. Ως Εθελοντές Πυροσβέστες Π.Σ. νοούνται οι εν ενεργεία και οι τελούντες σε αναστολή της ιδιότητάς τους δυνάμει των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 25 του ν. 4029/2011. στ. Οι Έλληνες πολίτες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, βεβαίωση Δήμου των Νομών Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου, στα δημοτολόγια των οποίων είναι εγγεγραμμένοι. Αν έχουν μετεγγραφεί σε άλλο Δήμο άλλης περιοχής, τότε θα πρέπει από τη βεβαίωση του συγκεκριμένου Δήμου, να προκύπτει ότι μετεγγράφησαν σ' αυτόν, από Δήμο των ανωτέρω τριών (3) Νομών. Από τις ανωτέρω βεβαιώσεις, να προκύπτει ότι οι υποψήφιοι ανήκουν στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, με σχετική διατύπωση επί αυτών.

  1. Για τους υποψηφίους που ανήκουν στο Πυροσβεστικό Σώμα, και οι οποίοι διεκδικούν θέσεις στη Σχολή Ανθυποπυραγών σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 4 του ν. 2226/1994 (Α' 122) όπως ισχύει (με βαθμό Πυροσβέστη, Υπαρχιπυροσβέστη, Αρχιπυροσβέστη και Πυρονόμου), απαιτείται αντίγραφο του ατομικού βιβλιαρίου των υποψηφίων εξαιρουμένων των αδειών, μεταθέσεων και μετακινήσεων καθώς και προτάσεις ικανότητας από τις Διοικήσεις τους. Τα ανωτέρω δικαιολογητικά αποστέλλονται υπηρεσιακά στην αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών με μέριμνα αυτής. Υπόδειγμα πρότασης ικανότητας υποψηφίου που ανήκει στο Πυροσβεστικό Σώμα, παρατίθεται στο παράρτημα (Γ) / υπόδειγμα Γ1 της παρούσας προκήρυξης.
  2. Οι επιτυχόντες υποψήφιοι που καλούνται προς κατάταξη υποβάλουν στην Πυροσβεστική Ακαδημία τα δικαιολογητικά της παραγράφου 2 του κεφαλαίου VIII της παρούσας προκήρυξης.
    Επίσης, το Α.Π.Σ./Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων αναζητά αυτεπάγγελτα τα δικαιολογητικά της παραγράφου 4 του ίδιου κεφαλαίου και προβαίνει σε αυτεπάγγελτο έλεγχο γνησιότητας- εγκυρότητας των υποβληθέντων δικαιολογητικών.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ

  1. Υποψήφιοι που έχουν τα προσόντα και τις προϋποθέσεις του κεφαλαίου II της παρούσας προκήρυξης, δεν εμπίπτουν στα κωλύματα του ίδιου κεφαλαίου και επιθυμούν να εισαχθούν σε Σχολή της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση-υπεύθυνη δήλωση για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό στην ιστοσελίδα του Πυροσβεστικού Σώματος, www.fireservice.gr σε ηλεκτρονική εφαρμογή που θα λειτουργήσει ειδικά για το Διαγωνισμό, τις ημερομηνίες από τη Δευτέρα 18/06/2018 έως και τη Δευτέρα 25/06/2018. Μετά την ημερομηνία αυτή δεν θα είναι δυνατή η υποβολή της παραπάνω αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης. Ακολούθως, ο υποψήφιος εκτυπώνει εις διπλούν το σχετικό αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης και το οποίο θα πρέπει να προσκομίσει μαζί με τα υπόλοιπα δικαιολογητικά του κεφαλαίου III της παρούσας προκήρυξης. Στο αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής ενσωματώνεται βεβαίωση ελέγχου αναστήματος και ημερομηνίας γέννησης που θα συμπληρώνεται από την αρμόδια Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών. Το αποδεικτικό αυτό σε περίπτωση που ο υποψήφιος δεν πληροί τις προϋποθέσεις αναστήματος ή/και ηλικίας, επέχει θέση πρακτικού επιστροφής των δικαιολογητικών. Επισημαίνεται ότι ο υποψήφιος δεν εκτυπώνει την αίτηση-υπεύθυνη δήλωση αλλά μόνο το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής αυτής (εις διπλούν).
  2. Μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης οι υποψήφιοι μεταβαίνουν αυτοπροσώπως τις ημερομηνίες από την Τρίτη 19/06/2018 έως και την Τρίτη 26/06/2018 και από ώρα 08:00' έως ώρα 16:00' (συμπεριλαμβανομένου του Σαββατοκύριακου), στις έδρες των Διοικήσεων Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Νομών (ΔΙ.Π.Υ.Ν.) στα γεωγραφικά όρια των οποίων βρίσκεται η κατοικία τους, εξαιρουμένων των υποψηφίων που είναι μόνιμοι κάτοικοι νησιών, πλην Κρήτης, οι οποίοι δύνανται να μεταβούν σε οποιαδήποτε ΔΙ.Π.Υ.Ν. δηλώσουν στην αίτηση-υπεύθυνη δήλωση, προκειμένου να παρουσιαστούν στην Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών που ορίζεται στο κεφάλαιο V της παρούσας προκήρυξης, να ταυτοποιηθούν τα στοιχεία τους, να μετρηθεί το ανάστημά τους, να καταθέσουν τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά του κεφαλαίου III της παρούσας προκήρυξης και να παραλάβουν το δελτίο υγειονομικής εξέτασης-παραπεμπτικό σημείωμα. Ειδικά οι υποψήφιοι που ανήκουν στο Πυροσβεστικό Σώμα μεταβαίνουν στις ΔΙ.Π.Υ.Ν. στα γεωγραφικά όρια των οποίων υπάγεται η Υπηρεσία τους. Οι διευθύνσεις και τα στοιχεία επικοινωνίας των Επιτροπών Παραλαβής Δικαιολογητικών ΔΙ.Π.Υ.Ν. εμφαίνονται στο παράρτημα (Δ) της παρούσας προκήρυξης.

Όσοι υποψήφιοι επιθυμούν να προσκομίσουν βεβαίωση ικανότητας από Στρατιωτική ή Αστυνομική Αρχή σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Κεφάλαιο VI παράγραφος 3 της παρούσας προκήρυξης, δεν υποχρεούνται να παραλάβουν δελτίο υγειονομικής εξέτασης-παραπεμπτικό σημείωμα αλλά να δηλώσουν τη βούλησή τους στην παραπάνω αίτηση-υπεύθυνη δήλωση.

Αίτηση-υπεύθυνη δήλωση που υποβάλλεται ηλεκτρονικά χωρίς να επακολουθήσει η αυτοπρόσωπη κατάθεσή της από τον υποψήφιο στην αρμόδια Επιτροπή ή κατατίθεται εκπρόθεσμα ή ταχυδρομικά ή με εξουσιοδοτημένο πρόσωπο ή σε περίπτωση που δεν έχει κατατεθεί με αυτήν κάποιο εκ των απαιτούμενων δικαιολογητικών του κεφαλαίου ΙΙΙ της παρούσας προκήρυξης, δεν γίνεται δεκτή, θεωρείται ως μηδέποτε υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη για το Διαγωνισμό. Επίσης, ο υποψήφιος μετά την υποβολή και πρωτοκόλληση της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης δεν έχει δικαίωμα να την ανακαλέσει ή να μεταβάλλει τα δηλωθέντα σε αυτή στοιχεία, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών. Η ανακρίβεια των δηλουμένων στοιχείων επισύρει αποκλεισμό από το Διαγωνισμό και τις προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.

  1. Σε περίπτωση επιστροφής των δικαιολογητικών από την Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών της ΔΙ.Π.Υ.Ν. και ύπαρξης αμφισβήτησης επί του αναστήματος ή της ηλικίας, ο υποψήφιος έχει το δικαίωμα να μεταβεί αυτοπροσώπως, από Τετάρτη 27/06/2018 έως και την Παρασκευή 29/06/2018, από ώρα 08:00' έως και ώρα 16:00', στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Παραλαβής Δικαιολογητικών, που ορίζεται στο κεφάλαιο V της παρούσας προκήρυξης με έδρα την Πυροσβεστική Ακαδημία στην Κηφισιά Αττικής. Ο υποψήφιος οφείλει να προσκομίσει όλα τα δικαιολογητικά με το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής της αίτησης-υπεύθυνης δήλωσης στο οποίο έχει ενσωματωθεί βεβαίωση ελέγχου αναστήματος και ηλικίας και επέχει θέση πρακτικού επιστροφής των δικαιολογητικών. Η ανωτέρω Επιτροπή επιλύει σε δεύτερο βαθμό τη σχετική διαφορά αποφαινόμενη με πράξη της οριστικώς επί της αμφισβητήσεως. Η διεύθυνση και τα στοιχεία επικοινωνίας της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Παραλαβής Δικαιολογητικών εμφαίνονται στο παράρτημα (Δ) της παρούσας προκήρυξης. Σχεδιάγραμμα πρόσβασης στην Πυροσβεστική Ακαδημία εμφαίνεται στο παράρτημα (Η) της παρούσας προκήρυξης.
  2. Επισημαίνεται ότι όλα τα υποβληθέντα δικαιολογητικά των επιτυχόντων του Διαγωνισμού, θα ελεγχθούν αυτεπάγγελτα από το Α.Π.Σ./Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων για τη γνησιότητα-εγκυρότητα αυτών πριν την κατάταξή τους.
    5. Για τη συμμετοχή στο Διαγωνισμό οι υποψήφιοι θα πρέπει επίσης να δηλώσουν την ή τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας στη δήλωση προτίμησης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Μηχανογραφικό Δελτίο), σύμφωνα με τα οριζόμενα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ολη η προκηρυξη εδω

 

Οικονομική ενίσχυση άπορων φοιτητών μέσω ΕΣΠΑ

 

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία η βουλευτική τροπολογία που αφορά την οικονομική ενίσχυση άπορων φοιτητών ΑΕΙ μέσα από κονδύλια του ΕΣΠΑ.

Η τροπολογία αναφέρει ότι «στους προπτυχιακούς φοιτητές μπορούν να παρέχονται από το Ι.Κ.Υ. οικονομικές ενισχύσεις για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών και αναγκών διαβίωσης με στόχο την έγκαιρη ολοκλήρωση των σπουδών τους. Η εξειδίκευση των προϋποθέσεων χορήγησής τους, ο αριθμός των δικαιούχων και το ποσό της ενίσχυσης κάθε φορά, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια σχετικά με την εφαρμογή της παρούσης, καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας».

 

 

Οδηγίες για τη διδασκαλία της Ερευνητικής Εργασίας

 

1. Συμμετοχή των ειδικοτήτων στην εποπτεία και την καθοδήγηση των Ερευνητικών Εργασιών

Οι Ερευνητικές Εργασίες (Ερ. Ερ.) αποτελούν διακριτή ενότητα του Προγράμματος Σπουδών. Για τη συμμετοχή των ειδικοτήτων στην εποπτεία και καθοδήγηση των ερευνητικών θεμάτων ισχύει η με αρ. πρωτ. 94588/Δ2/09-06-2016 Y.A. (ΦΕΚ Β΄ 1670) με θέμα: «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου». Για τους/τις εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν για πρώτη φορά, προς συμπλήρωση ωραρίου, την εποπτεία και καθοδήγηση Ερευνητικών Εργασιών χωρίς προηγούμενη εμπειρία ή/και επιμόρφωση στις ερευνητικές εργασίες, οι Διευθυντές/ντριες των Λυκείων σε συνεργασία με τον/τη Σχολικό/ή Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης οργανώνουν ενδοσχολικές επιμορφώσεις με τη συμμετοχή πιστοποιημένων από τον ΟΕΠΕΚ επιμορφωτών/τριών ή άλλων έμπειρων εκπαιδευτικών. Επίσης, οι Διευθυντές/ντριες των Λυκείων σε συνεργασία με τους/τις εκπαιδευτικούς της Πληροφορικής και την καθοδήγηση των Σχολικών Συμβούλων Πληροφορικής αναζητούν ασφαλείς και ελεγχόμενους τρόπους ενσύρματης ή ασύρματης διασύνδεσης με το διαδίκτυο.

2. Αρμοδιότητες Σχολικών Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης

Στην ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή των Ερευνητικών Εργασιών στα ημερήσια και εσπερινά ΓΕΛ συνδράμουν οι Σχολικοί/ές Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Ευθύνης στο πλαίσιο των γενικότερων καθηκόντων τους με τη συντονιστική ευθύνη του/της Προϊσταμένου/ης Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. Αναλυτικότερα:

α. Εγκρίνουν με ή χωρίς σχόλια και όρους τα θέματα που υποβάλλουν τα ΓΕ.Λ Παιδαγωγικής Ευθύνης τους και παρέχουν κατά περίπτωση την αναγκαία στήριξη τόσο κατά τη διαμόρφωση των θεμάτων που θα υποβληθούν προς έγκριση από τους/τις συνεργαζόμενους/ες εκπαιδευτικούς στον Σύλλογο Διδασκόντων όσο και κατά τη διεξαγωγή και εποπτεία της ερευνητικής διαδικασίας. Επίσης ενημερώνουν και συζητούν με τους/τις εκπαιδευτικούς για τα προβλεπόμενα στο ΒΙΒΛΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ για την ορθή αξιολόγηση των ερευνητικών εργασιών.

β. Συντάσσουν στο τέλος του τετραμήνου και αποστέλλουν στον/ην Προϊστάμενο/η Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δ.Ε. έκθεση για τα θέματα, τις ειδικότητες που ενεπλάκησαν και τον τόπο της ψηφιακής ανάρτησης και ανατροφοδοτούν εκπαιδευτικούς και σχολικές μονάδες αναφορικά με το είδος των θεμάτων, τις διαδικασίες συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων και τη βαθμολογία και, κυρίως, για τα προβλήματα που χρήζουν άμεσης επιμόρφωσης. Υπενθυμίζεται ότι κάθε ερευνητική εργασία, μετά τη βαθμολόγησή της στο τέλος του τετραμήνου, πρέπει να αναρτηθεί στο διαδίκτυο, για να έχει πρόσβαση σε αυτή η εκπαιδευτική κοινότητα.

γ. Αξιοποιούν, κατά την κρίση τους και σύμφωνα με τις διαπιστούμενες στην έκθεση υπάρχουσες ανάγκες για ενδοσχολικές επιμορφώσεις, τους/τις πιστοποιημένους/ες από τον ΟΕΠΕΚ επιμορφωτές/τριες για τις Ερευνητικές Εργασίες.

3. Πρόταση και Έγκριση Ερευνητικών Θεμάτων

Με την έναρξη του σχολικού έτους οι εκπαιδευτικοί ετοιμάζουν και καταθέτουν ατομικές με βάση τον πίνακα που παρατίθεται στο τέλος της παρούσης προτάσεις θεμάτων για τις Ερευνητικές Εργασίες για την Α΄ και τη Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου και Α΄ τάξη Εσπερινού Γενικού Λυκείου που αναφέρονται σε κάποιον ή κάποιους από τους επόμενους κύκλους: α) «Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες», β) «Τέχνη και Πολιτισμός», γ) «Τεχνολογία και Ανάπτυξη» και δ) «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη». Επισημαίνεται ότι τα προτεινόμενα θέματα θα πρέπει να ανταποκρίνονται κατά το δυνατόν περισσότερο στα ενδιαφέροντα των μαθητών/τριών και να τους εμπλέκουν σε διαδικασίες διερεύνησης, αξιοποιώντας το περιεχόμενο, τα εννοιολογικά σχήματα και τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις των διδασκόμενων μαθημάτων, ώστε να γίνεται ευκολότερα από τους/τις μαθητές/τριες η συσχέτιση πραγματικών καταστάσεων που βιώνουν με ενότητες των μαθημάτων που διδάσκονται. Στις πρώτες συνεδριάσεις του ο Σύλλογος Διδασκόντων συζητά, τροποποιεί και εγκρίνει τον αναγκαίο αριθμό θεμάτων μέσα από τις προτάσεις που κρίνει ως περισσότερο επεξεργασμένες και ενδιαφέρουσες, επιδιώκοντας, μεταξύ άλλων, τη θεματική ποικιλία. Πριν την έναρξη του δευτέρου τετραμήνου προτείνονται και εγκρίνονται εκ νέου διαφορετικά θέματα, κρατώντας ωστόσο πάντοτε την ίδια διαδικασία κατανομής, ώστε κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο οι μαθητές/τριες να έχουν την ευκαιρία να εμπλακούν σε όσο το δυνατόν περισσότερα διαφορετικής φύσης και στόχευσης θέματα. Σε περίπτωση κατά την οποία οι εποπτεύοντες/ουσες εκπαιδευτικοί διαπιστώσουν ότι κατά τη διερεύνηση κάποιου θέματος του πρώτου τετραμήνου αναδείχθηκαν νέα ερευνητικά ερωτήματα, αφού οι ομάδες ολοκληρώσουν και παραδώσουν την εργασία του πρώτου τετραμήνου, είναι εφικτό μετά από έγκριση του/της Σχολικού/ής Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης το θέμα να επεκταθεί και στο δεύτερο τετράμηνο, για να διερευνηθούν και τα νέα ερωτήματα που θα αποτελέσουν τη θεματική της εργασίας των τετραμελών ομάδων του δευτέρου τετραμήνου. Σε περίπτωση μικρών Λυκείων ή ύπαρξης σε μια σχολική μονάδα Λυκειακών τάξεων με μικρό αριθμό μαθητών/τριών (λιγότερους από 16) προσφέρονται ως επιλογές δύο μόνο θέματα και υλοποιείται μόνο ένα, αυτό που πλειοψηφεί με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών/τριών.

4. Ορισμός Συντονιστή/στριας των Ερευνητικών Εργασιών

Στην ίδια συνεδρία ο Σύλλογος Διδασκόντων ορίζει τον/την Υποδιευθυντή/ντρια ή άλλον/η έμπειρο/η εκπαιδευτικό ως Συντονιστή/στρια των πραγματοποιούμενων Ερευνητικών Εργασιών, με κύριο ρόλο τον προγραμματισμό χρήσης χώρων, τον κατάλληλο προγραμματισμό για τη βέλτιστη αξιοποίηση των εργαστηρίων πληροφορικής και λοιπών πόρων που διαθέτει η σχολική μονάδα προς διευκόλυνση των ερευνητικών ομάδων. Ο/Η συντονιστής/στρια απαλλάσσεται από την υποχρέωση ανάληψης άλλων εξωδιδακτικών καθηκόντων. Για τις πιθανές εκτός σχολείου επισκέψεις των ερευνητικών μαθητικών ομάδων, κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου, ισχύουν οι σχετικές με τις υπόλοιπες επισκέψεις προϋποθέσεις. Ο/Η Συντονιστής/στρια διασφαλίζει ότι στη διάρκεια των δύο τάξεων (Α΄ και Β΄) οι μαθητές/τριες δεν θα επαναλάβουν το ίδιο θέμα

5. Επιλογή Θέματος από τους μαθητές/τριες

Οι μαθητές/τριες, αφού ενημερωθούν για τα προτεινόμενα θέματα, με όποιο τρόπο ο Σύλλογος Διδασκόντων κρίνει προσφορότερο, δηλώνουν το θέμα της πρώτης και της δεύτερης προτίμησής τους. Καλό είναι να ενθαρρυνθούν οι μαθητές/τριες να δηλώσουν θέματα από το σύνολο των προτεινόμενων ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους, ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα υπερσυγκέντρωσης σε ορισμένα μόνο θέματα. Ο/Η συντονιστής/στρια που έχει ορισθεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων (βλέπε παραπάνω) φροντίζει, ώστε οι μαθητές/τριες των διαφορετικών αλφαβητικών τμημάτων να ενταχθούν στο τμήμα με το ερευνητικό θέμα της πρώτης τους επιλογής ή το πολύ στο τμήμα της δεύτερης επιλογής τους. Ενδεικτικά κατά την εφαρμογή των δίωρων ζωνών, μπορεί να ακολουθηθεί η εξής διαδικασία: Εάν κάποια εργασία συγκεντρώσει την πρώτη προτίμηση περισσοτέρων από 20 μαθητών/τριών, τότε οι πλεονάζοντες/ουσες προσδιορίζονται με κλήρωση και ανακατανέμονται σε εργασία της δεύτερης προτίμησής τους. Αυτοί/ές οι μαθητές/τριες το δεύτερο τετράμηνο έχουν προτεραιότητα στην επιλογή της εργασίας με την οποία θέλουν να ασχοληθούν. Εάν κάποιο θέμα συγκεντρώσει το ενδιαφέρον (ως πρώτη επιλογή) αρκετών μαθητών/τριών, ώστε να δημιουργηθούν δυο τμήματα (δηλαδή 32 μαθητές/τριες), για το συγκεκριμένο θέμα επιλέγονται 20 μαθητές/τριες με τη διαδικασία της κλήρωσης και οι υπόλοιποι/ες αντιμετωπίζονται ως πλεονάζοντες/ουσες που πρέπει να ανακατανεμηθούν στα θέματα της δεύτερης επιλογής τους. Τέλος, εάν ορισμένοι/ες μαθητές/τριες επιλέξουν θέματα τα οποία δεν θα καταστεί δυνατό να πραγματοποιηθούν λόγω του ορίου του ελάχιστου αριθμού μαθητών/τριών (16 ανά εργασία), καλούνται να επιλέξουν μεταξύ των θεμάτων στα οποία δεν έχει καλυφθεί ο μέγιστος αριθμός θέσεων. Και σε αυτή την περίπτωση οι εν λόγω μαθητές/τριες έχουν προτεραιότητα (και μάλιστα μεγαλύτερη από ό,τι η προηγούμενη κατηγορία) στην επιλογή θέματος κατά το δεύτερο τετράμηνο. Ωστόσο, ο/η συντονιστής/στρια μπορεί να επιλέξει εναλλακτικά σενάρια κατανομής που να ικανοποιούν την αρχή που προαναφέρθηκε, δηλαδή η συντριπτική πλειονότητα των μαθητών/τριών να τοποθετηθεί σε θέμα της πρώτης ή της δεύτερης επιλογής της.

6. Καθιέρωση Ζώνης Ερευνητικών Εργασιών στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Προτείνεται οι Ερευνητικές Εργασίας να υλοποιούνται σε χρονικές ζώνες του ωρολογίου προγράμματος, μία για κάθε τάξη (ίδια μέρα και ίδιο δίωρο ανά τάξη), ώστε να παρέχεται η δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες των τμημάτων μιας τάξης να επιλέγουν ερευνητικό θέμα ασχέτως σε ποιο αλφαβητικό τμήμα ανήκουν. Έτσι, δημιουργούνται λειτουργικά τμήματα κοινού ενδιαφέροντος με μαθητές/τριες που προέρχονται από διαφορετικά αλφαβητικά τμήματα, που δεν θα ξεπερνούν τους 20 μαθητές/τριες, αλλά και δεν θα έχουν λιγότερους από 16 μαθητές/τριες, που θα σχηματίσουν τετραμελείς ομάδες στο πλαίσιο των οποίων θα διερευνήσουν το θέμα τους. Έτσι, εάν για παράδειγμα ένα Λύκειο έχει 65 μαθητές/τριες στην Α΄ Λυκείου, μπορεί να προτείνει έως τέσσερα το πολύ θέματα (ένα από κάθε θεματικό κύκλο). Αντίθετα, σε περίπτωση που ο αριθμός των προτεινόμενων θεμάτων δεν επαρκεί, συμπληρώνεται με ανάθεση σε εκπαιδευτικό ή εκπαιδευτικούς οι οποίοι/ες αναλαμβάνουν να διαμορφώσουν σχετική πρόταση. Σε περίπτωση που η εφαρμογή των ζωνών είναι αδύνατη για πρακτικούς λόγους (π.χ. έλλειψη αιθουσών), μετά την έγκριση του/της Σχολικού/ής Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης, επιτρέπεται η υλοποίηση των Ερευνητικών Εργασιών στο πλαίσιο των αλφαβητικών τμημάτων, οπότε ο αριθμός των μαθητών/τριών της ερευνητικής ομάδας είναι ο αριθμός των μαθητών/τριών του τμήματος.

7. Δημόσια παρουσίαση Ερευνητικών Εργασιών και του Συνοδευτικού Τεχνήματος από Μαθητικές Ομάδες

Όταν ολοκληρωθούν οι Ερευνητικές Εργασίες, στο τέλος του τετραμήνου οι μαθητές/τριες τις παρουσιάζουν με το συνοδευτικό τέχνημα σε ειδική εκδήλωση που οργανώνεται από το σχολείο στη σχολική κοινότητα με τη συμμετοχή εξωτερικών προσκεκλημένων (π.χ. ειδικούς επιστήμονες, φορείς της τοπικής κοινωνίας, κ.λπ.), όπου τούτο κρίνεται σκόπιμο από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Μετά την παρουσίαση του τρόπου εργασίας τους, των αποτελεσμάτων της και του τεχνήματος, είναι δυνατόν να υποβληθούν στα μέλη της ομάδας ερωτήσεις από μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και επισκέπτες. Κατά την ημέρα παρουσίασης των Ερευνητικών Εργασιών μπορεί να γίνει και σχετική έκθεση στο σχολείο.

8. Αξιολόγηση Ερευνητικών Εργασιών

Μετά και την παρουσίαση, οι μαθητικές ομάδες κάθε ερευνητικού θέματος υποβάλλουν προς αξιολόγηση τον ομαδικό φάκελο της Ερευνητικής Εργασίας τους, που περιλαμβάνει

(α) ερευνητική έκθεση για το θέμα που μελέτησαν, τις ερευνητικές διαδικασίες που ακολούθησαν και τα συμπεράσματα της έρευνας,

(β) ένα σχετικό με το θέμα και τα συμπεράσματά τους τέχνημα (αφίσα, ιστοσελίδα, βίντεο, πόστερ, φυλλάδιο, κατασκευή, κ.λπ.) και

(γ) ό,τι άλλο συμπληρωματικό υλικό σχετικό με την όλη εργασία τους κρίνουν τα μέλη της ερευνητικής ομάδας.

Συγκεκριμένες οδηγίες για την αξιολόγηση παρέχονται στο ΒΙΒΛΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ «Η Καινοτομία των Ερευνητικών Εργασιών στο Νέο Λύκειο» του Ηλία Γ. Ματσαγγούρα, όπου, εκτός από τις παιδαγωγικές αρχές και τις διδακτικές πρακτικές των Ερευνητικών Εργασιών, αναφέρονται αναλυτικά οι διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης του ερευνητικού έργου κάθε μαθητικής ομάδας σε ό,τι αφορά

(α) στην ερευνητική διαδικασία που ακολούθησε η ομάδα,

(β) στο περιεχόμενο της ερευνητικής εργασίας,

(γ) στη γλώσσα και τη δομή της ερευνητικής έκθεσης και

(δ) στον τρόπο της δημόσιας παρουσίασης της ομαδικής εργασίας.

Οι τομείς της «ερευνητικής διαδικασίας» και του «περιεχομένου» αξιολογούνται με συντελεστή βαρύτητας 30% ο καθένας, ενώ οι δύο επόμενοι («Γλώσσα/δομή» και «παρουσίαση») με συντελεστή 20% ο καθένας. Το ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ για τις Ερευνητικές Εργασίες, που είναι διαθέσιμο σε έντυπη και σε ψηφιακή μορφή στην πλατφόρμα του ψηφιακού σχολείου (http://digitalschool.minedu.gov.gr), αναφέρεται, επίσης, και στα κριτήρια και τις διαδικασίες αξιολόγησης της ατομικής συμβολής κάθε μαθητή/τριας στο ομαδικό έργο χωριστά και την ατομική του βαθμολόγηση. Η γενική βαθμολογία του κάθε μαθητή/τριας στο μάθημα της «Ερευνητικής Εργασίας» προκύπτει ως ο μέσος όρος της αντίστοιχης βαθμολογίας του στα δυο τετράμηνα. Σε περίπτωση που κάποιος/α μαθητής/τρια δεν προάγεται στην επόμενη τάξη και δεν έχει προβιβάσιμο βαθμό στην ερευνητική εργασία, (επιλέγεται το θέμα στο οποίο υστέρησε περισσότερο, αν ασχολήθηκε με δύο συνολικά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς) ο/η επιβλέπων/ουσα εκπαιδευτικός του/της ορίζει τμήματα της ερευνητικής εργασίας που κρίνει ότι πρέπει να τύχουν νέας ή επιπλέον επεξεργασίας. Τον Σεπτέμβριο ο/η μαθητής/τριας υποβάλλει διορθωμένη την εργασία του/της μαζί με το προσωπικό του ημερολόγιο και τον ατομικό του/της φάκελο προς επανααξιολόγηση.

9. Ανάρτηση στο Διαδίκτυο των Ερευνητικών Εργασιών

Για ευρύτερη διάχυση των μαθητικών εργασιών, μετά τη δημόσια παρουσίασή τους, αναρτώνται στο διαδίκτυο (στην ιστοσελίδα του σχολείου), αναγράφοντας τα ονόματα (ή τα αρχικά τους) όλων των συντελεστών, μαθητών/τριών και επιβλεπόντων/ουσών εκπαιδευτικών με βάση πάντα τις αρχές της προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Μια εργασία μπορεί να συγγραφεί μερικώς (κατατοπιστική σύνοψη) ή και ολόκληρη στα Αγγλικά. Την εξειδίκευση και την εφαρμογή των παραπάνω γενικών αρχών στις συνθήκες των δυνατοτήτων και αναγκών της σχολικής μονάδας κάνει ο σύλλογος διδασκόντων, φροντίζοντας πρωτίστως να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις για την ακώλυτη διεξαγωγή και στήριξη των Ερευνητικών Εργασιών.

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος