Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ 3, 4, 5.

ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΞΕΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

  1. Επικυρωμένο πρωτότυπο τίτλο απόλυσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Προσοχή: Στην περίπτωση που στον τίτλο απόλυσης του υποψηφίου δεν αναγράφεται αριθμητικά ο μέσος όρος ή η αναλυτική βαθμολογία των μαθημάτων της τελευταίας τάξης και η βαθμολογική κλίμακα, ο υποψήφιος θα πρέπει να υποβάλει και βεβαίωση του Λυκείου στην οποία αναγράφονται ο μέσος όρος ή η αναλυτική βαθμολογία των μαθημάτων της τελευταίας τάξης, το ελάχιστο και το μέγιστο της βαθμολογικής κλίμακας, τα επιμέρους διαστήματα, καθώς και η απαιτούμενη ελάχιστη βαθμολογία για την απόκτηση του τίτλου απόλυσης.
  2. Μια (1) φωτογραφία σε μικρό μέγεθος.
  3. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης από δήμο της χώρας μας από το οποίο να προκύπτει ότι ο ένας τουλάχιστον των γονέων είναι ελληνικής καταγωγής. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει οικογενειακή μερίδα στην Ελλάδα, υποβάλλεται βεβαίωση της οικείας διπλωματικής αρχής της χώρας μας ή άλλο επίσημο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει η ελληνική καταγωγή τουλάχιστον του ενός εκ των δύο γονέων.
  4. Βεβαίωση της οικείας διπλωματικής αρχής της χώρας μας ή άλλο επίσημο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ότι ο ένας τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου είναι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού επί δύο (2) τουλάχιστον ημερολογιακά ή σχολικά έτη κατά την τελευταία πενταετία (5) πριν την αποφοίτηση του υποψηφίου από το Λύκειο (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 3ο). Μόνιμος κάτοικος του εξωτερικού για την εφαρμογή της διάταξης αυτής θεωρείται αυτός που κατοικεί, διαμένει και ασκεί μόνιμα τις επαγγελματικές του δραστηριότητες σε χώρα της Αλλοδαπής.
  5. Βεβαίωση της αρμόδιας εκπαιδευτικής ή διπλωματικής αρχής της οικείας χώρας, από την οποία να προκύπτει η χώρα της οποίας το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί το σχολείο αποφοίτησης και ότι ο τίτλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που κατέχει ο υποψήφιος του παρέχει τη δυνατότητα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια της χώρας αυτής (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 7ο).
  6. Βεβαίωση του οικείου σχολείου επικυρωμένη από την αρμόδια εκπαιδευτική αρχή από την οποία να προκύπτει η πλήρης φοίτηση του υποψηφίου τουλάχιστον στις δύο τελευταίες τάξεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε ξένο σχολείο που λειτουργεί στο εξωτερικό (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 4ο). Η φοίτηση για την εφαρμογή της διάταξης αυτής θεωρείται πλήρης όταν ο μαθητής παρακολούθησε τα μαθήματα της αντίστοιχης τάξης από την έναρξη του διδακτικού έτους και καθ' όλη τη διάρκειά του.
  7. Βεβαίωση από τη Δ/νση Π.Ο.Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού, από την οποία να προκύπτει η αναγωγή της βαθμολογίας του απολυτηρίου γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της αλλοδαπής στην εικοσάβαθμη κλίμακα (ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 6ο).

Για τίτλους Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Επαγγελματικής Κατάρτισης της αλλοδαπής απαιτείται και βεβαίωση ισοτιμίας από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων – Δ/νση Πιστοποίησης Προσόντων, Τμήμα Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: Λεωφόρος Εθνικής Αντιστάσεως 41, 14234 Ν. Ιωνία. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 210- 2709106, 2709109, 2709111, Fax: 210- 2709142) και στη συνέχεια αναγωγή της βαθμολογίας από τη Δ/νση Π.Ο.Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ή από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της ημεδαπής ή από τους Συντονιστές Εκπαίδευσης των Ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού.

Για την επικύρωση των δικαιολογητικών βλέπε την παράγραφο «ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ».

ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ

  1. Όλα τα πρωτότυπα δικαιολογητικά που εκδίδονται από ξένη υπηρεσία (σχολείο, άλλη εκπαιδευτική αρχή, κ.λ.π.) πρέπει απαραιτήτως να είναι:
    1. επικυρωμένα για τη γνησιότητα της υπογραφής αυτού που τα υπογράφει από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από διπλωματική αρχή της ξένης χώρας στην Ελλάδα με επικύρωση του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας, και
    2. επίσημα μεταφρασμένα από ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό ή από το Υπουργείο Εξωτερικών της Ελλάδας.
  2. Δικαιολογητικά (ενδεικτικά ή πιστοποιητικά σπουδών, κ.λπ.) που έχουν εκδοθεί από τις χώρες: Αγ. Βικέντιος & Γρεναδίνες, Άγιος Μαρίνος, Αζερμπαϊτζάν, Ανδόρα, Αντίγκουα & Μπαρμπούντα, Αργεντινή, Αρμενία, Αυστραλία, Αυστρία, Βανουάτου, Βέλγιο, Βενεζουέλα, Βοσνία και Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Γρενάδα, Δανία, Δομινίκα, Δομινικανή Δημοκρατία, Εκουαδόρ (Ισημερινός), Ελ Σαλβαδόρ, Ελβετία, Εσθονία, Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο Μεγ. Βρετανίας και Βορ. Ιρλανδίας, Ιαπωνία, Ινδία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καζακστάν, Κίνα (μόνο η διοικητική περιφέρεια του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο), Κολομβία, Κορέα, Κόστα Ρίκα, Κροατία, Λεσόθο, Λετονία, Λευκορωσία, Λιβερία, Λιθουανία, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Μαλάουι, Μάλτα, Μαυρίκιος, Μαυροβούνιο, Μεξικό, Μολδαβία, Μονακό, Μπαρμπάντος, Μπαχάμες, Μπελιζέ, Μποτσουάνα, Μπρουνέι-Νταρουσαλάμ, Ναμίμπια, Νέα Ζηλανδία, Νησιά Κουκ, Νησιά Μάρσαλ, Νιούε, Νορβηγία, Νότιος Αφρική, Ολλανδία, Ομάν, Ονδούρα, Ουγγαρία, Ουκρανία, Παναμάς, Πολωνία, Πορτογαλία, Πράσινο Ακρωτήριο, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της ΜακεδονίαςΡουμανία, Ρωσική Ομοσπονδία, Σαμόα, Σαιντ Κιτς & Νέιβις, Σάντα Λουτσία, Σάο Τόμε & Πρίνσιπε, Σερβία, Σεϋχέλλες, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουαζιλάνδη, Σουηδία, Σουρινάμ, Τόγκα, Τουρκία, Τρινιντάντ & Τομπάγκο, Τσεχία, Φινλανδία, Φίτζι δεν χρειάζεται να έχουν επικυρωθεί για τη γνησιότητά τους από Ελληνική διπλωματική αρχή στο εξωτερικό, με την προϋπόθεση όμως ότι στα έγγραφα αυτά θα υπάρχει η επισημείωση που προβλέπουν τα άρθρα 3 και 4 της σύμβασης της Χάγης της 5ης Οκτωβρίου 1961 (APOSTILLE) από τις αρμόδιες για το σκοπό αυτό αρχές, που σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 της ίδιας Σύμβασης, υποχρεώνεται να ορίσει το κάθε συμβαλλόμενο Κράτος.

Γι' αυτό οι υποψήφιοι που προσκομίζουν δικαιολογητικά από τις ανωτέρω χώρες πρέπει να ζητούν από την αρμόδια υπηρεσία της χώρας τους να βάζει στο έγγραφο την απαιτούμενη επισημείωση.

ΠΡΟΣΟΧΗ:

Όλα τα δικαιολογητικά θα πρέπει να είναι πρωτότυπα και επικυρωμένα. 

Τα δικαιολογητικά που προέρχονται από ξένα σχολεία που λειτουργούν στην Ελλάδα πρέπει να είναι επικυρωμένα για τη γνησιότητά τους και τη νομιμότητα λειτουργίας των σχολείων αυτών από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας στην οποία υπάγεται το σχολείο. 

Δικαιολογητικά από ξένη αρχή που δε θα είναι επικυρωμένα για τη γνησιότητά τους σύμφωνα με τα παραπάνω, δεν θα γίνονται δεκτά από τις Γραμματείες των σχολών ή τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν την ευθύνη για τον έλεγχο των εγγράφων κατά τη διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων.

ii) Ομάδα μαθημάτων θετικής κατεύθυνσης:

  1. Μαθηματικά
  2. Φυσική
  3. Χημεία
  4. Βιολογία
  5. Νεοελληνική Γλώσσα

Τα τέσσερα (4) πρώτα μαθήματα είναι τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου της ημεδαπής και το τελευταίο είναι μάθημα γενικής παιδείας της ίδιας τάξης.

β) Για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 συνυπολογίζεται ο βαθμός απολυτηρίου τους στην 20βαθμη κλίμακα και η συμμετοχή τους στις γραπτές εξετάσεις στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ' τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", για να εισαχθούν στις σχολές και στα τμήματα των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης.

Προκειμένου να εισαχθούν στις σχολές των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, στις σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και στις σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας, εξετάζονται και στα λοιπά μαθήματα μιας από τις δύο ομάδες του εδαφίου α΄ της παρούσας παραγράφου.

γ) Οι εξετάσεις όλων των παραπάνω μαθημάτων για όλες τις ειδικές κατηγορίες διενεργούνται στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη το μήνα Σεπτέμβριο και στην ύλη στην οποία εξετάζονται οι μαθητές της Γ' τάξης Γενικών Λυκείων της ημεδαπής στα αντίστοιχα μαθήματα.

2. Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 1, 2, 3, 4 και 5 που δηλώνουν προτίμηση για τμήματα ή σχολές για τις οποίες απαιτείται εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις για την πρόσβαση αποφοίτων Γενικού Λυκείου στην Ανώτατη Εκπαίδευση, εξετάζονται και στα προβλεπόμενα ειδικά μαθήματα πέρα από τα προβλεπόμενα μαθήματα κατά περίπτωση.

το σύνολο των μορίων που προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων του μέσου γενικού βαθμού απόλυσης από το λύκειο με συντελεστή δύο και μισό (2,5) και της βαθμολογικής τους επίδοσης στο μάθημα γενικής παιδείας της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου "Νεοελληνική Γλώσσα", μετά την αναγωγή του στην εικοσάβαθμη κλίμακα, με συντελεστή δύο και μισό (2,5). Η αναγωγή στην εικοσάβαθμη κλίμακα του γενικού βαθμού απόλυσης και του βαθμού στο μάθημα "Νεοελληνική Γλώσσα" γίνεται με προσέγγιση δεκάτου.

Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών 3, 4 και 5 αποκτούν δικαίωμα επιλογής για τις σχολές και τα τμήματα επιλογής τους, εφόσον συγκεντρώσουν σύμφωνα με τις διατάξεις των εδαφίων α΄-γ΄ της παρούσας παραγράφου, κατά περίπτωση:

i) βαθμολογία τουλάχιστον ίση με το μισό της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας στο μάθημα γενικής παιδείας Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου " Νεοελληνική Γλώσσα" για όλες τις σχολές και τα τμήματα, εκτός των σχολών ή τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση και σε ειδικό μάθημα.

Οι εισαγωγικές εξετάσεις των Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων που υπηρετούν στο εξωτερικό διεξάγονται το Σεπτέμβριο κάθε έτους.

α) Το πρόγραμμα των εξετάσεων ανακοινώνεται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.minedu.gov.gr (ενότητα «ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ», υποενότητα «Έλληνες του Εξωτερικού») το τελευταίο δεκαήμερο του Αυγούστου. Στο πρόγραμμα αναφέρονται ο τόπος, η ημερομηνία, η ώρα έναρξης και η διάρκεια του χρόνου εξέτασης κάθε μαθήματος.

β) Οι υποψήφιοι, όταν προσέρχονται στις εξετάσεις, πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή διαβατήριο, το δελτίο ταυτότητας υποψηφίου, το οποίο παραλαμβάνεται από τον υποψήφιο από το εξεταστικό κέντρο την πρώτη μέρα των εξετάσεων και δύο (2) μπλε ή μαύρα στυλό. Ειδικά οι υποψήφιοι για τα τμήματα αρχιτεκτόνων, που εξετάζονται και στο ελεύθερο και γραμμικό σχέδιο, εκτός από τα παραπάνω, πρέπει να έχουν μαζί τους πινακίδα σχεδίασης διαστάσεων τουλάχιστον 0,50 Χ 0,70μ. και τα απαραίτητα για σχεδίαση μολύβια και όργανα.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Στη διδακτέα- εξεταστέα ύλη του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ τάξης  Γενικού Λυκείου  περιλαμβάνονται τα  εγχειρίδια:

1. Έκφραση-Έκθεση Τεύχος Γ΄ της  Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου των Χ. Τσολάκη κ.ά., έκδοση 2013, εκτός από τα εξής:

 

  • Η ενότητα: Η πειθώ στο δικανικό λόγο
  • Η ενότητα: Η Ιστορία του δοκιμίου
  • To κεφάλαιο: Ερευνητική Εργασία  

 

2. Έκφραση-Έκθεση για το Γενικό Λύκειο - Θεματικοί Κύκλοι των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων  Γενικού Λυκείου και Γλωσσικές Ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο

Στόχος της αξιολόγησης του μαθητή στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι γενικότερα η συνολική αποτίμηση των γλωσσικών του δεξιοτήτων (ως πομπού και ως δέκτη).

Συγκεκριμένα:

Ι.  ΔΙΑΒΑΖΩ / ΚΑΤΑΝΟΩ ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ 

1. Ο μαθητής απαντά γραπτά σε ερωτήσεις που αφορούν ένα κείμενο.

α)  Όσον αφορά το περιεχόμενο ενός κειμένου, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση να κατανοεί το περιεχόμενο του κειμένου, και συγκεκριμένα :

  • να διακρίνει:
    •  τους τρόπους πειθούς (επίκληση στη λογική, επίκληση στο συναίσθημα του δέκτη, επίκληση στο ήθος, επίκληση στην αυθεντία)
    • τα μέσα πειθούς (επιχειρήματα και τεκμήρια κ.ά.)
    • το είδος της συλλογιστικής πορείας (παραγωγική-επαγωγική) μιας παραγράφου ή ενός κειμένου
  • να διακρίνει τους τρόπους και τα μέσα πειθούς:
    • στη διαφήμιση
    • στον πολιτικό λόγο
    • στον επιστημονικό λόγο
  • να αξιολογεί τα μέσα πειθούς, και συγκεκριμένα:
    • να ελέγχει την αλήθεια, την εγκυρότητα και την ορθότητα ενός επιχειρήματος
    • να ελέγχει την αξιοπιστία των τεκμηρίων
    • να διακρίνει την πειθώ από την προπαγάνδα
  • να διακρίνει το είδος του δοκιμίου, με βάση:
    • την οργάνωση / δομή (συνειρμική-λογική)
    • τον σκοπό (απόδειξη μιας θέσης - ελεύθερος στοχασμός)
    • την οπτική (υποκειμενική-αντικειμενική)
    • τη γλώσσα του (ποιητική, αναφορική λειτουργία) κ.ά.
  • να αναγνωρίζει ορισμένα χαρακτηριστικά του δοκιμίου, όπως είναι ο υποκειμενισμός, ο αντιδιδακτισμός, ο κοινωνικός χαρακτήρας, ο εξομολογητικός τόνος κ.ά.
  • να διακρίνει το δοκίμιο από άλλα συγγενή είδη του λόγου, όπως το άρθρο και την επιφυλλίδα
  • να εντοπίζει σε ένα κείμενο (δοκίμιο/άρθρο /επιφυλλίδα κ.ά.):
    • το θέμα
    • την άποψη του συγγραφέα
    • τα μέσα πειθούς που χρησιμοποιεί για να τεκμηριώσει την άποψή του
    • τις προτάσεις του για την αντιμετώπιση του προβλήματος κ.ά.
  • να διακρίνει σε ένα κείμενο το καίριο και το ουσιώδες από τη λεπτομέρεια και το επουσιώδες. 

β)  Όσον αφορά την οργάνωση / δομή ενός κειμένου επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

  • να εντοπίζει τα βασικά μέρη (πρόλογο, κύριο μέρος, επίλογο) ενός κειμένου
  • να χωρίζει το κείμενο σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες
  • να αναγνωρίζει τα μέσα με τα οποία επιτυγχάνεται η συνεκτικότητα και η συνοχή ενός κειμένου (διαρθρωτικές λέξεις, φράσεις κ.ά.)
  • να επισημαίνει τους τρόπους με τους οποίους οργανώνονται οι παράγραφοι π.χ. με αιτιολόγηση, με σύγκριση και αντίθεση, με ορισμό, με διαίρεση, με παράδειγμα κ.ά.
  • να διακρίνει την οργάνωση/δομή ενός κειμένου (λογική ή συνειρμική οργάνωση, παραγωγική ή επαγωγική συλλογιστική πορεία κ.ά.).

γ)  Όσον αφορά τη γλώσσα ενός κειμένου (λεξιλόγιο, στίξη, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, γλωσσικές ποικιλίες, λειτουργίες της γλώσσας, ύφος κ.ά.) επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

  • να εντοπίζει και να αιτιολογεί επιλογές του πομπού οι οποίες αφορούν τη χρήση:
    • ενεργητικής ή παθητικής φωνής
    • συγκεκριμένου ρηματικού τύπου (προσώπου/χρόνου/έγκλισης)
    • μακροπερίοδου ή μη λόγου
    • παρατακτικού ή υποτακτικού λόγου
    • ρηματικών ή ονοματικών συνόλων
    • αναφορικής ή  ποιητικής λειτουργίας της γλώσσας των σημείων της στίξης
    • λόγιων ή λαϊκών λέξεων, ειδικού λεξιλογίου, όρων κ.ά.
    • να αιτιολογεί την ορθογραφία λέξεων
    • να ερμηνεύει λέξεις
    • να αξιολογεί την ακρίβεια και τη σαφήνεια του λεξιλογίου
    • να βρίσκει συνώνυμα, αντώνυμα, ομόρριζα, να αντικαθιστά λέξεις ή φράσεις του κειμένου με άλλες, να σχηματίζει με ορισμένες λέξεις φράσεις ή περιόδους λόγου  κ.ά.
    • να χαρακτηρίζει το ύφος του κειμένου, λαμβάνοντας υπόψη την επικοινωνιακή περίσταση (σκοπό, δέκτη, είδος λόγου κ.ά.).

2. Ο μαθητής -με βάση συγκεκριμένο κείμενο- παράγει γραπτό κείμενο. Συγκεκριμένα, επιδιώκεται ο μαθητής να είναι σε θέση:

  • να πυκνώνει ένα κείμενο, να κάνει την περίληψή του
  • να δίνει τίτλο στο κείμενο ή πλαγιότιτλους σε παραγράφους/νοηματικές ενότητες ενός κειμένου
  • να οργανώνει το διάγραμμα του κειμένου
  • να αναπτύσσει ένα κειμενικό απόσπασμα, (μια φράση ή ένα επιχείρημα του κειμενογράφου)
  • να ανασκευάζει τα επιχειρήματα του κειμενογράφου και να αναπτύσσει την αντίθετη άποψη
  • να μετασχηματίζει ένα κείμενο π.χ. από ένα επίπεδο ύφους σε άλλο κ.ά.

ΙΙ.  ΓΡΑΦΩ

Ο μαθητής παράγει κείμενο, ενταγμένο σε επικοινωνιακό πλαίσιο, το θέμα του οποίου σχετίζεται άμεσα ή έμμεσα με οικείους θεματικούς κύκλους από τη γλωσσική διδασκαλία.

Από τα διάφορα είδη γραπτού λόγου δίνεται έμφαση στην παραγωγή κριτικού–αποφαντικού λόγου, δηλαδή στην παραγωγή κειμένου στο οποίο κυριαρχούν η πειθώ, η λογική οργάνωση, η αναφορική λειτουργία της γλώσσας, π.χ. άρθρου, επιστολής, γραπτής εισήγησης κ.ά.

Στο πλαίσιο της παραγωγής κειμένου θα πρέπει να επιδιώκεται από τον μαθητή:

Α. Ως προς το περιεχόμενο του κειμένου

  • η συνάφεια των εκτιθέμενων σκέψεων με τα ζητούμενα του θέματος
  • η επαρκής τεκμηρίωση των σκέψεών του με την παράθεση κατάλληλων επιχειρημάτων
  • η ανάπτυξη όλων των θεματικών κέντρων
  • η πρωτοτυπία των ιδεών
  • ο βαθμός επίτευξης του στόχου που επιδιώκεται με το παραγόμενο κείμενο κ.ά.

Β. Ως προς την έκφραση/μορφή του κειμένου 

  • η σαφής και ακριβής διατύπωση
  • ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος
  • η επιλογή της κατάλληλης γλωσσικής ποικιλίας ανάλογα με το είδος του κειμένου
  • η τήρηση των μορφοσυντακτικών κανόνων
  • η ορθογραφία και η σωστή χρήση των σημείων στίξης κ.ά.

Γ. Ως προς τη δομή/διάρθρωση του κειμένου 

  • η λογική αλληλουχία των νοημάτων
  • η συνοχή του κειμένου (ομαλή σύνδεση προτάσεων, παραγράφων και ευρύτερων μερών του κειμένου)
  • η ένταξη του κειμένου στο ζητούμενο επικοινωνιακό πλαίσιο κ.ά.

Επισημαίνεται ότι οι υποψήφιοι πριν την συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης και μηχανογραφικού δελτίου θα πρέπει να έχουν συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την κατηγορία στην οποία ανήκουν ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ο έλεγχος θα γίνει στις Γραμματείες των τμημάτων ή σχολών επιτυχίας τους κατά την περίοδο των εγγραφών.

Τα δικαιολογητικά που υποχρεούνται να υποβάλλουν ανά κατηγορία οι επιτυχόντες στις Γραμματείες των σχολών ή τμημάτων εισαγωγής τους είναι τα παρακάτω:


 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 1οΒεβαίωση διαμονής και εργασίας του ενός ή και των δύο γονέων του υποψηφίου στο εξωτερικό (κατηγορία τέκνων Ελλήνων του εξωτερικού).

Πρεσβεία ή Προξενείο της Ελλάδας στην ………………………… 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι ο/η ...................................................... είναι ελληνικής καταγωγής,

κατοικεί μόνιμα, τουλάχιστον πέντε (5) έτη στην τελευταία δεκαετία, δηλαδή από ........................ μέχρι ..........................., ασκεί μόνιμα τις επαγγελματικές του δραστηριότητες στη χώρα ............. και δεν είναι ο ίδιος ή η σύζυγός του υπάλληλος του Ελληνικού κράτους αποσπασμένος σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα.

Τη βεβαίωση αυτή τη ζήτησε ο/η ανωτέρω για να υποβάλει το παιδί του/της.............. αίτηση εισαγωγής σε σχολή ή τμήμα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της Ελλάδας.

 

....................................... 20...

 

Ο Πρέσβης ή ο Πρόξενος

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)

 


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 2ο: Βεβαίωση υπηρεσίας του ενός τουλάχιστον των γονέων του υποψηφίου στο εξωτερικό (κατηγορία τέκνων Ελλήνων υπαλλήλων).

Πρεσβεία ή Προξενείο της Ελλάδας στην …………………………

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι ο/η ............... υπηρέτησε ως (1) ................... στ (2) ...................... από ........... μέχρι και ……… Τη βεβαίωση αυτή ζήτησε ο\η ανωτέρω για να υποβάλει το παιδί του/της (3) .................................. αίτηση εισαγωγής σε σχολή ή τμήμα της Ανώτατης εκπαίδευσης της Ελλάδας.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:                          

1) Αναγράφεται κατά περίπτωση   Εκπαιδευτικός, Στρατιωτικός κ.λ.π.

2) Αναγράφεται η Δημόσια Υπηρεσία ή ο Διεθνής Οργανισμός (π.χ. Λύκειο Νυρεμβέργης ή Γραφείο Συμβούλου Εκπαίδευσης Βόννης, ΟΗΕ κ.λ.π.)      

3) Αναγράφεται το όνομα του παιδιού.

 

....................................... 20...

Ο Πρέσβης ή ο Πρόξενος

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 3ο: Βεβαίωση κατοικίας και διαμονής του ενός ή και των δύο γονέων του υποψηφίου στο εξωτερικό (κατηγορία ελλήνων αποφοίτων ξένων και κυπριακών λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων που λειτουργούν στο εξωτερικό).

Πρεσβεία ή Προξενείο της Ελλάδας στην …………………………

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι ο/η ...................................................... κατοικεί μόνιμα και ασκεί τις επαγγελματικές του/της δραστηριότητες ή είναι υπάλληλος του Ελληνικού κράτους, αποσπασμένος σε Ελληνική Δημόσια Υπηρεσία στο εξωτερικό ή σε Διεθνή Οργανισμό στον οποίο μετέχει και η Ελλάδα, τουλάχιστον δύο (2) πλήρη ημερολογιακά ή σχολικά έτη κατά την τελευταία πενταετία (5), δηλαδή από ........................ μέχρι και ........................ στη χώρα .............

Τη βεβαίωση αυτή τη ζήτησε ο/η ανωτέρω για να υποβάλει το παιδί του/της.............. αίτηση εισαγωγής σε σχολή ή τμήμα της Ανώτατης Εκπαίδευσης της Ελλάδας.

 

....................................... 20...

 

Ο Πρέσβης ή ο Πρόξενος

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)


 ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 4ο: Βεβαίωση πλήρους φοίτησης σε σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο εξωτερικό

……………………….. ………………………….. (αρμόδια εκπαιδευτική αρχή)

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι ο/η …………………φοίτησε πλήρως στις παρακάτω τάξεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης …………… (τάξη) κατά τα σχολικά έτη: ................

 

....................................... 20...

 

Ο βεβαιών (τίτλος θέσης)

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 5ο: Βεβαίωση τρόπου εγγραφής και σχολείου προέλευσης 

……………………………………………… (Σχολείο αποφοίτησης στην Ελλάδα)

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι ο/η ………………… έκανε εγγραφή στην …………. τάξη του …………………… Γενικού Λυκείου με την αριθ. ………….………Απόφαση Διεύθυνσης Δ.Ε. προερχόμενος από το σχολείο……………...............

....................................... 20...

Ο βεβαιών (τίτλος θέσης)

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 6ο: Βεβαίωση βαθμολογίας*

.......................................(Δ/νση ΠΟΔΕ του Υ.ΠΑΙ.Θ. ή Συντονιστές Εκπαίδευσης ελληνικών διπλωματικών και προξενικών αρχών του εξωτερικού)

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ

Βεβαιώνεται ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει στη Χώρα μας, η μέση γενική βαθμολογία του τίτλου απόλυσης από το Σχολείο ......................... που έχει ο/η ............................... είναι ..................................... (αριθμητικώς και ολογράφως) σε αντιστοιχία εικοσάβαθμης (0- 20) βαθμολογικής κλίμακας.

* Η βεβαίωση αυτή απαιτείται μόνο για υποψηφίους  της κατηγορίας 3 και 5 (αποφοίτων ξένων σχολείων που λειτουργούν στο εξωτερικό)

 

 ...................................... 20...

 Ο βεβαιών (τίτλος θέσης)

 (υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο) 


ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ 7ο: Βεβαίωση προγράμματος σπουδών σχολείου αποφοίτησης και δικαιώματος εισαγωγής του υποψηφίου στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

 

............................................................(αρμόδια εκπαιδευτική ή διπλωματική αρχή)

 

ΒΕΒΑΙΩΣΗ 

Βεβαιώνεται ότι το σχολείο .................................. από το οποίο αποφοίτησε ο/η .................................... (ονοματεπώνυμο) ακολουθεί το πρόγραμμα σπουδών της ........................................... (όνομα χώρας) και ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία που ισχύει στη χώρα μας, ο τίτλος απόλυσης από το ανωτέρω Σχολείο του παρέχει δικαίωμα να εισαχθεί σε Πανεπιστημιακές Σχολές.

 ....................................... 20...

Ο βεβαιών (τίτλος θέσης)

(υπογραφή – σφραγίδα – ονοματεπώνυμο)

 

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος