Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

Οι διατροφικές συνήθειες της επιτυχίας

Της Νικόλ Τσιάνη, Κλινικού Διαιτολόγου - Διατροφολόγου

Μαθητές και φοιτητές βρίσκονται σε μια δύσκολη περίοδο και η διατροφή μπορεί να είναι υπέρ τους, αν κάνουν τις σωστές επιλογέςΗ διατροφή των παιδιών παίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο κατά τη διάρκεια των εξετάσεων. Για το λόγο αυτό, καλό είναι η σωστή διατροφή ν’ αρχίζει από νωρίς.

Οι υποψήφιοι για να αφομοιώσουν καλύτερα την ύλη θα πρέπει αφενός να κοιμούνται καλά και αφετέρου να ακολουθούν μια πλήρη, ισορροπημένη και σωστή διατροφή που θα βοηθήσει τον οργανισμό να είναι πιο υγιής και πιο ισχυρός για την καλύτερη δυνατή απόδοση στο διάβασμα του.

Ο ρόλος του πρωινού γεύματος

Το πρωινό γεύμα είναι απαραίτητο για κάθε παιδί και ο ρόλος του είναι εξαιρετικά σημαντικός, ιδιαίτερα την περίοδο των εξετάσεων, καθώς εξασφαλίζει σωματική και πνευματική ευεξία.

Η γλυκόζη είναι το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου μας. Η χαμηλή γλυκόζη αίματος έχει συσχετισθεί με φτωχή μνήμη, δυσκολίες της συγκέντρωσης και της μάθησης. Τρώγοντας λοιπόν πρωινό, αυξάνουμε τα επίπεδα γλυκόζης αίματος και επιτρέπουμε στον οργανισμό μας να λειτουργεί σωστά. Έρευνες μελέτησαν την απόδοση μαθητών σε πρωινά τεστ στο σχολείο μετά τη λήψη ή μη πρωινού και έδειξαν ότι η απόδοσή τους ήταν υψηλότερη όταν τα παιδιά είχαν καταναλώσει πρωινό στο σπίτι, κάτι που οφείλονταν και στην καλύτερη λειτουργία της μνήμης τους. Ένα καλό πρωινό μπορεί να περιλαμβάνει κάποιο γαλακτοκομικό προϊόν (γάλα ή γιαούρτι), ένα αμυλούχο τρόφιμο (π.χ. δημητριακά ολικής αλέσεως), φρούτο ή χυμό, μέλι ή μαρμελάδα.

Την ημέρα των εξετάσεων, σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει ο μαθητής να ξεκινήσει με άδειο στομάχι, γιατί υπάρχει η πιθανότητα να ζαλιστεί και δεν θα μπορέσει να αποδώσει τα μέγιστα. Ένα ελαφρύ, τονωτικό πρωινό, είναι απαραίτητο γιατί παρέχει στον οργανισμό την ενέργεια που χρειάζεται και επιπλέον εξασφαλίζει αυξημένη μνήμη και καλύτερη συγκέντρωση.

Όσο πιο συχνά τόσο πιο καλά!!!

Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων συμβάλλει στο να βρίσκεται ο μαθητής σε εγρήγορση και να αυξάνεται η αποδοτικότητά του. Αντίθετα, τα μεγάλα γεύματα προκαλούν υπνηλία και μειώνουν τη συγκέντρωση και την ικανότητα σκέψης του παιδιού. Τα συχνά γεύματα, χαμηλά σε λιπαρά, αποτελούν μια σωστή επιλογή επειδή είναι πιο εύπεπτα, δίνοντας τη δυνατότητα στο μαθητή να επιτελέσει τις πνευματικές του διεργασίες πιο αποτελεσματικά. Πρέπει να καταναλώνονται μικρά γεύματα ανά 2-3 ώρες, ώστε ο μαθητής να μην αισθάνεται ούτε το αίσθημα της πείνας ούτε το αίσθημα του υπερκορεσμού. Ο κατάλληλος αριθμός γευμάτων την ημέρα, καλύπτει τελικά τις ανάγκες των παιδιών και τα ενισχύει σωματικά και πνευματικά. Ενδεικτικά θα μπορούσαμε να προτείνουμε τρία κυρίως γεύματα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2-3 ενδιάμεσα μικρά γεύματα.

Η ισορροπία και το μέτρο στην επιλογή των φαγητών συμβάλλουν σημαντικά στην απόδοση του μαθητή στο διάβασμα, ενώ η σωστή κατανομή των γευμάτων συμβάλλει στην καλύτερη διάθεση, απομνημόνευση και αυτοσυγκέντρωση.

Επιλογές για ελαφριά σνακ:

Γιαούρτι με φρούτο, μέλι, ξηρούς καρπούς και κανέλλα

Φρουτοσαλάτα με μέλι, ξηρούς καρπούς και κανέλλα

Μπάρα δημητριακών ολικής αλέσεως με φρούτα ή σοκολάτα

Δημητριακά ολικής αλέσεως με ημίπαχο γάλα 2-3 μπισκότα χωρίς ζάχαρη

1 φέτα Ψωμί μαύρο & 1 Αυγό βραστό

1 χούφτα ανάλατους Ξηρούς καρπούς

1 κομμάτι σοκολάτα υγείας ή παστέλι

1 φέτα ψωμί πολύσπορο με μέλι ή μαρμελάδα & μαλακή μαργαρίνη

Αντίθετα, τρόφιμα που θα πρέπει να αποφεύγονται είναι:

Πατατάκια Γαριδάκια Παγωτά Κρουασάν Σοκολοατοειδή ...καθώς υστερούν σε θρεπτικά συστατικά και είναι πλούσια σε θερμίδες.

Στη δύσκολη περίοδο των εξετάσεων είναι σημαντική η κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες (γαλακτοκομικά, φρούτα, λαχανικά, μακαρόνια, κρέας, ψάρι) προκειμένου ο μαθητής να μη νιώθει στέρηση και να λαμβάνει όλα τα θρεπτικά συστατικά.

Σωστή ενυδάτωση! Οι μαθητές θα πρέπει να φροντίζουν τα επίπεδα ενυδάτωσης τους (8-10 ποτήρια νερό). Η καλή ενυδάτωση εξασφαλίζει λιγότερη κόπωση, καλύτερη συγκέντρωση και καλύτερη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος.

Καλό είναι να αποφεύγονται τα υγρά που περιέχουν ζάχαρη (χυμοί, αναψυκτικά, κακάο), καθώς οδηγούν σε απότομη πτώση του σακχάρου στο αίμα μετά την κατανάλωση, πράγμα που οδηγεί σε απότομο αίσθημα κόπωσης και μειωμένη συγκέντρωση. Προτιμήστε το νερό, το γάλα, το τσάι και τους χυμούς φρούτων και φροντίστε να μην φτάνετε στα επίπεδα δίψας για να πιείτε κάτι υγρό.

Προτιμήστε τα τρόφιμα με «καλά» λιπαρά

Τα καλά λιπαρά βρίσκονται στο ελαιόλαδο, στους ξηρούς καρπούς, τα ψάρια και τις εμπλουτισμένες μαλακές μαργαρίνες. Τα λιπαρά που είναι πιο αποδοτικά σε σχέση με την εγκεφαλική λειτουργία, είναι τα λεγόμενα απαραίτητα ω-3 και ω-6 λιπαρά οξέα. Τα σημαντικά αυτά λιπαρά δεν συντίθενται στον οργανισμό, οπότε τα παίρνουμε μόνο μέσω της τροφής. Είναι πολύτιμα για την καλή λειτουργία του οργανισμού και προσφέρουν στον εγκέφαλο την αναγέννηση και τον ανεφοδιασμό που χρειάζεται. Επιπλέον, σχετίζονται με την ευφυΐα και τα βρίσκουμε σε μειωμένες συγκεντρώσεις σε άτομα με κατάθλιψη, δυσλεξία και διαταραχή της προσοχής.

Η αλήθεια για τη σοκολάτα

Η μέτρια κατανάλωση σοκολάτας αυξάνει την παραγωγή ενδορφινών, ουσιών δηλαδή που μας φτιάχνουν τη διάθεση και ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες. Για αυτό και χαρακτηρίζεται ως απαραίτητο τρόφιμο σε περίοδο εξετάσεων και έντονου διαβάσματος.

Χρειάζεται προσοχή, όμως, γιατί η αλόγιστη κατανάλωση σοκολάτας μπορεί να επιδράσει αρνητικά στη ρύθμιση του σωματικού βάρους. Ένα μικρό γλύκισμα σοκολάτας ή λίγη μαύρη σοκολάτα αποτελούν την ιδανικότερη λύση.

Δίαιτα Αδυνατίσματος: Ναι ή Όχι

Θα πρέπει να τονιστεί ιδιαίτερα ότι σε καμία περίπτωση δεν πρέπει κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας ή τις ημέρες των εξετάσεων να ακολουθείται οποιουδήποτε είδους δίαιτα αδυνατίσματος, καθώς προκαλούνται ευκολότερα εκνευρισμός, ευερεθιστότητα και κόπωση και παρατηρούνται μειωμένη συγκέντρωση, μνήμη και γενικότερα περιορισμένη απόδοση στο διάβασμα

Λήψη πολυβιταμινών

Τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα βοηθούν μεν στην πνευματική λειτουργία, πλην όμως ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθούν σε κάποια που εμπεριέχουν καφεΐνη και μπορεί να υπερδιεγείρουν το νευρικό σύστημα. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να θυμάστε ότι η λήψη συμπληρωμάτων δεν αποτελεί υποκατάστατο μιας πλήρους και ισορροπημένης διατροφής. Αυτή επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την πρόσληψη τροφών. Παρ’ όλα αυτά, ίσως χρειαστεί αυτό το διάστημα να συμπληρώσετε τα απαραίτητα στοιχεία με κάποια πολυβιταμίνη.

Μια μέρα πριν…

Η ημέρα που προηγείται των εξετάσεων είναι πολύ σημαντική για την επίδοση του μαθητή. Έχει να καταπολεμήσει έναν πολύ μεγάλο εχθρό, το άγχος. Η διατροφή είναι ένας από τους παράγοντες που μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά προς αυτή την κατεύθυνση. Είναι προτιμότερο η προηγούμενη ημέρα να περιλαμβάνει κάποιο οικείο και μάλιστα αγαπητό στο παιδί φαγητό, που θα του αυξήσει τη διάθεση και θα του προσφέρει ευχαρίστηση. Πρέπει να είναι μεν γευστικό, αλλά ταυτόχρονα να μην είναι ιδιαίτερα πικάντικο και βαρύ, ώστε να αποφευχθούν πιθανά στομαχικά προβλήματα. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει την ημέρα αυτή το διαιτολόγιο να περιλαμβάνει κάποιο φαγητό που προκαλεί αποστροφή στο μαθητή, ακόμα κι αν είναι «δυναμωτικό»! Επιπλέον, πρέπει να αποφευχθεί οποιοδήποτε «καινούριο» φαγητό που δεν έχει ξαναδοκιμάσει το ίδιο το παιδί, καθώς υπάρχει πάντα ο κίνδυνος ένα ξένο προς το παιδί τρόφιμο να του προκαλέσει δυσανεξία ή στομαχικές διαταραχές, ιδιαίτερα λόγω του αυξημένου άγχους της ημέρας. Μεγαλύτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στο δείπνο, καθώς ένα βαρύ βραδινό μπορεί να επηρεάσει την χαλάρωση και ξεκούραση του μαθητή και κατ’ επέκταση την απόδοσή του την επόμενη ημέρα.

ΠΗΓΗ: logodiatrofis.gr (Δείτε περισσότερα: http://www.logodiatrofis.gr/epoxiaka-themata/oi-diatrofikes-sunitheies-tis-epituxias)

Νικόλ Τσιάνη

Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, BSc

Επιστημονική Ομάδα ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Ιδρυτικό Μέλος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας

Τρόικα: Απόσυρση του νόμου Φίλη για τα ιδιωτικά σχολεία

Την απόσυρση της διάταξη του Φίλη σχετικά με τις απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία ζητούν οι ξένοι τεχνοκράτες.

Η διάταξη του πρώην υπουργού Παιδείας προέβλεπε την έγκριση των απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία από ειδική Επιτροπή, κάτι που σύμφωνα με τους δανειστές, αντιβαίνει τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.

Μπροστά σε αυτή την εμπλοκή, η ελληνική πλευρά πρότεινε ως συμβιβαστική λύση, η Επιτροπή να συγκροτηθεί από το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και όχι από το υπουργείο Παιδείας. Φαίνεται όμως ότι η απάντηση ήταν αρνητική κι αν δεν βρεθεί λύση, τότε το θέμα θα συζητηθεί σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο.

Μετά τη συνάντηση του Κουαρτέτου με τον νέο υπουργό Παιδείας, κυβερνητικά στελέχη δήλωσαν προβληματισμένα από την απόλυτη στάση των δανειστών, ενώ τόνιζαν: «Οι δανειστές αντιμετωπίζουν το θέμα με όρους αγοράς».

Το "Τριετές Σχέδιο" για την Παιδεία

 

Αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με ορίζοντα υλοποίησης την ερχόμενη σχολική χρονιά 2017-2018 σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας.

Εθνικό απολυτήριο και μετά εξετάσεις σε τέσσερα μαθήματα για τα ΑΕΙ/ΤΕΙ  και χορήγηση επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους περίπου 200 τμημάτων πανεπιστημίων και ΤΕΙ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στο Νέο Σχέδιο για την Παιδεία. Σύμφωνα με δημοσίευμα της "Αυγής της Κυριακής", που παρουσιάζει το “Τριετές Σχέδιο”, οι αλλαγές εκτείνονται σε έξι άξονες και βρίσκονται υπό επεξεργασία τους τελευταίους μήνες - ήδη από την υπουργία του Νίκου Φίλη.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Α. Νηπιαγωγείο

Ήδη το σύνολο των 5.394 Νηπιαγωγείων λειτουργούν ως Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Νηπιαγωγεία, ενώ θεσμοθετήθηκε το διδακτικό ωράριο για τους νηπιαγωγούς.

Περαιτέρω σχεδιασμός

* Διορισμοί νηπιαγωγών, προσλήψεις βοηθητικού προσωπικού.

* Δίχρονο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο.

* Σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα.

* Αναμόρφωση αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).

Β. Δημοτικό Σχολείο

Σημαντικότερη μεταρρύθμιση αυτή του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου. Ο νέος Ενιαίος Τύπος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου επεκτείνει τα προσφερόμενα διδακτικά αντικείμενα σε όλα τα 4/θεσια και άνω δημοτικά.

Περαιτέρω σχεδιασμός

* Ενιαίου τύπου Ολιγοθέσιο Ολοήμερο Δημοτικό, για 900 1/θέσιες, 2/θέσιες και 3/θέσιες σχολικές μονάδες (υλοποίηση από την επόμενη σχολική χρονιά).

* Επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης.

* Ευέλικτη ζώνη σε όλο το Δημοτικό.

* Πιλοτική αναβάθμιση καλλιτεχνικών μαθημάτων.

* Σταδιακή μείωση των μαθητών / τμήμα (στόχος οι 22 / τμήμα).

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Α. Νέο Γυμνάσιο

Από φέτος ισχύει η βαθμολόγηση σε επίπεδο τετραμήνων, ο περιορισμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων (Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Μαθηματικά, Φυσική, Ιστορία), η επέκταση της ενισχυτικής διδασκαλίας, η λήξη του διδακτικού έτους στις 31 Μαΐου και η πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης. Στόχος είναι με το Γυμνάσιο ο μαθητής να ολοκληρώνει τη δεκάχρονη πλέον υποχρεωτική εκπαίδευση. Η ενίσχυση της Τεχνικής / Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ιδίως μέσω των επαγγελματικών ευκαιριών που μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές με την απόκτηση του πτυχίου ειδικότητας, αποτελεί βασικό άξονα της μεταρρύθμισης.

Περαιτέρω σχεδιασμός

* Δημιουργία επιτροπής για τον εξορθολογισμό της ύλης.

* Τρεις ώρες ελεύθερης επιλογής (δημιουργική απασχόληση, ενισχυτική διδασκαλία, συνελεύσεις των διδασκόντων).

* Αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων/ συνθετικών εργασιών.

Β. Νέο Λύκειο και εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Στόχος είναι η δημιουργία ενός αυτόνομου και αναβαθμισμένου Λυκείου, που θα προετοιμάζει τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια μέσω ενός νέου συστήματος. Στο “Τριετές Σχέδιο” επισημαίνεται πως το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ, μέσω του θεσμού των Πανελληνίων Εξετάσεων έχει την αποδοχή της ελληνικής κοινωνίας, είναι αδιάβλητο και λειτουργικό, αλλά έχει εξαντλήσει τις δυνατότητές του, μετατρέποντας το Λύκειο σε εξεταστικό κέντρο.

Περαιτέρω σχεδιασμός

* Κατάργηση των Πανελληνίων όπως είναι σήμερα.

* Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών).

* Νέος τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, με τη νομοθέτηση νέας δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (στα τέλη του 2017 - αρχές 2018).

* Αναμόρφωση των ΑΕΙ ώστε η υποδοχή των φοιτητών να γίνεται, ενδεχομένως, σε σχολές και όχι τμήματα.

Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Έρευνας

Πρόκειται για το στοίχημα που θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση μια σειράς χρόνιων προβλημάτων, που όμως απαιτούν μεταρρυθμίσεις με βάση το σημερινό τοπίο των δημόσιων εκπαιδευτικών και ερευνητικών ιδρυμάτων, την ευρωπαϊκή εμπειρία και τα διεθνώς καθιερωμένα κριτήρια για την αξιολόγηση του έργου που παράγεται στα πανεπιστήμια, τα τεχνολογικά ιδρύματα και τα ερευνητικά κέντρα και των επιπτώσεων που αυτό έχει στην κοινωνία, στον πολιτισμό και την ανάπτυξη της χώρας.

Περαιτέρω σχεδιασμός

* Αναζήτηση χρηματοδότησης ως όργανο εθνικής στρατηγικής στην εκπαίδευση και την έρευνα.

* Εξορθολογισμός των συνδρομών σε διεθνείς οργανισμούς (CERN, European Space Agency κ.α.).

* Οριζόντια κινητικότητα μελών ΔΕΠ Πανεπιστημίων, μελών ΕΠ ΤΕΙ και ερευνητών Ε.Κ.

* Συγκρότηση Εικονικών Ινστιτούτων (virtual institutes) και Κέντρων Δεξιότητας (Competence Centers).

* Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

* Ανοιχτή πρόσβαση σε ερευνητικές υποδομές. * Διοικητική σύγκλιση των ερευνητικών κέντρων.

* Εγγύηση των εργασιακών δικαιωμάτων επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού.

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Για την αναδιοργάνωση του Ενιαίου Χώρου Εκπαίδευσης και Έρευνας κρίνονται αναγκαίες οι μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο ενός συγκεκριμένου σχεδίου αναδιατάξεων με πρωτοβουλία των ίδιων των ιδρυμάτων σύμφωνα με το “Τριετές Σχέδιο”. Στόχος είναι ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου των ΑΕΙ μέσα από ένα σύνολο κριτηρίων αξιολόγησης του κάθε τμήματος (ποιότητα προγραμμάτων, ερευνητική δραστηριότητα, αριθμός προσωπικού, αναλογία μελών ΔΕΠ/ΕΠ προς φοιτητές, υποδομές).

Περαιτέρω σχεδιασμός

*Εξορθολογισμός των διοικητικών προβλημάτων των ΑΕΙ (Συμβούλια Ιδρυμάτων, συγκρότηση Πρυτανικών Συμβουλίων, εκλογικές διαδικασίες για εκλογές πρυτάνεων, συμμετοχή φοιτητών σε όργανα κ.ά.).

* Ρύθμιση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων και διδακτορικών σπουδών.

* Αποδέσμευση των ΕΛΚΕ από το δημόσιο λογιστικό. * Αξιοποίηση της περιουσίας των ΑΕΙ.

* Δικαίωμα σπουδών 3ου κύκλου σε ΤΕΙ ακαδημαϊκώς ισοδύναμα με πανεπιστημιακά τμήματα. Δυνατότητες μελλοντικής ένταξης σε ένα «ομόλογο» πανεπιστημιακό τμήμα ή αυτοτέλεια ως πανεπιστημιακά τμήματα.

* Μεταβατική περίοδος 3-5 ετών για όσα ΤΕΙ δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ισοδυναμίας. Στόχος, η αναπροσαρμογή προγραμμάτων σπουδών, διάρκειας σπουδών, είδους πτυχίων.

* ΤΕΙ που θα παρέχουν τεχνολογική εκπαίδευση αμιγώς.

Άλλες ρυθμίσεις

* Θεσμοθέτηση φορέα παρακολούθησης της υλοποίησης των προβλεπόμενων μεταρρυθμίσεων.

* Θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης - αυτοαξιολόγηση.

* Εθνικό σύστημα διαρκούς επιμόρφωσης εκπαιδευτικών.

* Νέο σύστημα επιλογής και αξιολόγησης στελεχών εκπαίδευσης.

Σύσταση Κεντρικής Δομής Υποστήριξης Εκπαιδευτικής Κοινότητας (ψήφιση το πρώτο εξάμηνο του 2017).

* Σειρά επιμορφώσεων εκπαιδευτικών [εξ αποστάσεως ή μεικτές (πρότυπο Μείζονος Επιμόρφωσης)] (ολοκλήρωση τέλη του 2019).

* Ανασχεδιασμός του τρόπου προγραμματισμού και υλοποίησης των υπηρεσιακών μεταβολών.

* Ενοποίηση συγγενών κλάδων εκπαιδευτικών. Εξορθολογισμός της διαχείρισης εκπαιδευτικού προσωπικού.

* Αναδιαμόρφωση της ύλης σε σχέση με τα Προγράμματα Σπουδών.

Ανανέωση - ριζική αναμόρφωση των σχολικών εγχειριδίων (σταδιακά μέσα στο 2017).

* Ενταξιακή πολιτική για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες των προσφύγων και των μεταναστών.

* Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής με θεσμοθέτηση κανονισμού λειτουργίας των ΣΜΕΑΕ, Τμημάτων Ένταξης, ΕΔΕΑΥ, ΚΕΔΔΥ - ανάπτυξη συνεργατικών πρακτικών.

* Εφαρμογή του ενιαίου Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού μέχρι και την τελευταία τάξη του Λυκείου με δημιουργία υψηλής ποιότητας δικτυακής δομής στα σχολεία.

* Επέκταση του θεσμού των βιβλιοθηκών και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σύνδεση με την τοπική κοινωνία.

* Νέο πλαίσιο αρμοδιοτήτων Συλλόγου Εκπαιδευτικών, νέο πλαίσιο λειτουργίας μαθητικών κοινοτήτων.

«Έξυπνη» εφαρμογή του ΤΕΙ Αθήνας στα Τρίκαλα

 

Πώς θα σας φαινόταν αν ένας άψυχος ζωγραφικός πίνακας ή ένα γλυπτό σε ένα μουσείο άρχιζε να σας «μιλά»;

Μια καινοτόμος εφαρμογή του ΤΕΙ Αθήνας (Τμ. Ηλεκτρονικών Μηχανικών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικών Διατάξεων & Υλικών) «ζωντανεύει» άψυχα αντικείμενα και τους δίνει οντότητα. Μέσω διαδικτύου ο χρήστης κινητού τηλεφώνου που βρίσκεται μπροστά ή κοντά στο γλυπτό, τον πίνακα κλπ αρχίζει να λαμβάνει πληροφορίες για αυτό στο τηλέφωνό του.

Η πρώτη πιλοτική εφαρμογή λειτουργεί ήδη στα Τρίκαλα, όπου έχουν τοποθετηθεί ασύρματοι πομποί (beacons) σε 5 σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος (Ασκληπιείο, Κεντρική Πεζογέφυρα, Παλαιές Φυλακές, Φρούριο, Τζαμί). Τα beacons, ασύρματοι πομποί που μοιάζουν με ταμπελάκια και το κόστος τους είναι αρκετά χαμηλό (30 ευρώ μαζί με τις μπαταρίες) και έχουν διάρκεια ζωής τουλάχιστον 9 μήνες, τοποθετούνται στα σημεία που μας ενδιαφέρουν. Αυτά εκπέμπουν ένα κωδικό. Τα smartphones (android και ΙOS) λαμβάνουν αυτόν τον κωδικό και με μια εφαρμογή που πρέπει να έχει «κατεβάσει» ο χρήστης στο κινητό του, αρχίζουν να ρέουν οι πληροφορίες για το σημείο (μνημείο κλπ).

Η συγκεκριμένη προσπάθεια, υλοποιήθηκε εξ' όλοκλήρου εντός του ΤΕΙ Αθήνας και για την ολοκλήρωση της απασχολήθηκαν μόνο φοιτητές του τμήματος Ηλεκτρονικών Μηχανικών υπό την επίβλεψη του επίκουρου καθηγητή τους Γιώργου Χλούπη.

O κ. Χλούπης εξηγεί: «Εκτός από την αυτοπαρουσιάση των μνημείων, μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις. Π.χ μια λακούβα στο δρόμο μπορεί εγκαίρως να προειδοποιεί τον οδηγό στο κινητό ότι είναι στα 100 μέτρα για να προσέξει. Ή να εφαρμοστεί σε συστήματα ασφάλειας για την είσοδο και εξόδο των επισκεπτών σε ένα κτίριο. Πρόκειται για το αποκαλούμενο «διαδίκτυο των πραγμάτων» (internet of things). Ως το 2025 εκτιμάται ότι εκατομμύρια συσκευές θα έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται στο διαδίκτυο και να αποκτούν ψηφιακή αντότητα.»

«Η πιλοτική εφαρμογή στα Τρικάλα έχει εμβέλεια 100μ, δουλεύουμε στο εργαστήριο να την επεκτείνουμε στα 400μ, όπως και να μεγαλώσουμε τη διάρκεια ζωής των μπαταριών. Στα Τρίκαλα κάνουμε την πρώτη εφαρμογή, επειδή εκεί βρήκαμε τα πιο ευήκοα ώτα. Συναντηθήκαμε με τον Δήμαρχο Τρικκαίων Δήμητρη Παπαστεργίου και αμέσως ξεκίνησε η συνεργασία μας.» τονίζει ο κ. Χλούπης.

Ο Γιώργος Χλούπης κάλεσε μέσω της ΕΡΤ Λάρισας κάθε ενδιαφερόμενο, δήμο, επιχείρηση κλπ, να στρέψει το βλέμμα του στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και να αρχίσει συνεργασίες που έχουν θα έχουν άμεση εφαρμογή στη λειτουργία και την καθημερινότητά τους. «Είναι κρίμα» είπε «να έχουμε τόσο καλούς ερευνητές εδώ στην Ελλάδα με σπουδαίο έργο και να μένει η δουλειά τους αναξιοποίητη.»

Πώς δουλεύει:

  • Στα σημεία που υπάρχει το χαρακτηριστικό ταμπελάκι των beacons, ενεργοποιούμε το Bluetooth και τις υπηρεσίες τοποθεσίας (location) της συσκευής.
  • Εγκαθιστούμε στην android συσκευή έναν physical web browser. Συνιστάται ο physical web https://play.google.com/store/apps/details?id=physical_web.org.physicalweb&hl=en.
  • Πριν την πρώτη χρήση του physical web browser πρέπει να κάνουμε την εξής ρύθμιση: Στην επιλογή settings (πάνω δεξιά) και στο πεδίο Physical Web Service πατά και επιλέγει τη ρύθμιση Development Open Source Physical Web Service».
  • Έχοντας ανοιχτή την εφαρμογή στο υπόβαθρο, μόλις βρεθούμε στην εμβέλεια ενός beacon, στην οθόνη της εφαρμογής θα εμφανίζεται το link της σελίδας, στην οποία γίνεται η ανακατεύθυνση οπότε πατώντας το, ανοίγει και η σελίδα.
  • Εναλλακτικά, σε κινητά με android 5 και μεταγενέστερο, όταν βρίσκονται στην εμβέλεια ενός beacon, θα εμφανίζεται μία ειδοποίηση (στη λίστα με τις ειδοποιήσεις).

designed by

© 2018 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος