fbpx

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη


Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη

 

Με αφορμή την φράση της γνωστής Αμερικανίδας ανθρωπολόγου Margaret Mead “Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται”, θα επιχειρήσουμε να αποσαφηνίσουμε τον όρο κριτική σκέψη και πως μπορούμε τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

Η κριτική σκέψη δεν αποτελεί ένα έμφυτο χαρακτηριστικό αλλά επίκτητο, δηλαδή διδάσκεται και κάθε άνθρωπος μπορεί να την αποκτήσει είτε με την υποστήριξη των γονέων είτε με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα πρώτα δεκαπέντε χρόνια της ζωής μας είναι τα πιο γόνιμα για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά αυτής της σκέψης είναι η λογική, η αποφασιστικότητα, η αυτογνωσία, η τιμιότητα, η ευρύτητα πνεύματος καθώς και η πειθαρχία.

Η συμβολή του γονέα στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

  1.  Οι γονείς χρειάζεται να παρακινούν τα παιδιά να παίρνουν μόνα τους ορισμένες αποφάσεις, όπως το πως θα διαχειριστούν τον χρόνο τους. 
  2. Κάθε απόφαση που παίρνουν τα παιδιά καλό θα ήταν να συνοδεύεται και από μία επεξήγηση, ώστε να τους δίνεται η ευκαιρία να υποστηρίξουν τις επιλογές τους και να μας εξηγήσουν πως κατέληξαν σε μία συγκεκριμένη απόφαση.
  3. Δεν χρειάζεται να κατακρίνουμε και να τιμωρούμε το λάθος με ευκολία και σε κάθε ευκαιρία. Το λάθος είναι το πιο δυνατό διδακτικό εργαλείο που έχουμε, γιατί από τα λάθη μας μαθαίνουμε. Συνειδητοποιούμε το σωστό μόνον όταν κάνουμε κάτι λάθος.
  4. Ενισχύστε την κριτική σκέψη του παιδιού σας μέσω του παιχνιδιού. Παίζοντας μαζί με το παιδί, ζητήστε του να σας περιγράψει τους κανόνες ενός παιχνιδιού ή αφήστε το να σκεφτεί μόνο του τα υλικά που θα χρειαστείτε για την δημιουργία ενός γλυκού που θα κάνετε μαζί. Αναζητούμε καθημερινές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με την κριτική σκέψη.
  5. Ζητήστε από τα παιδιά να εξετάζουν όλες τις εκφάνσεις ενός προβλήματος. Είναι όμορφο να παίρνουμε μία σωστή απάντηση, ωστόσο αρκετά προβλήματα έχουν περισσότερες από μία λύσεις. 
  6. Επίσης, θα ήταν συνετό οι γονείς αλλά και εμείς οι εκπαιδευτικοί να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν ερωτήσεις. Υπάρχουν φορές που η λογική δεν γίνεται αποδεκτή από τα παιδιά και καλό θα ήταν να ακούμε τις αντιρρήσεις τους.


Η συμβολή του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

Οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων μας αναγνωρίζουν την σημασία που έχει η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών. 

Έτσι, η  διδασκαλία προσανατολίζεται ώστε και η κρίση του μαθητή να αναπτύσσεται, και η σκέψη του να διεισδύει και να διερευνά πλήρως το θέμα του.

Οργανώνουν τη διδασκαλία των μαθητών με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμετέχουν και να ενεργούν όλοι οι μαθητές, να προβληματίζονται και να αναζητούν. Θέτουν στόχους, παρακολουθούν την πρόοδο και προσαρμόζουν τα επόμενα βήματα μέσα στο πλαίσιο της διαφοροποίησης της διδασκαλίας και της μάθησης.

Τα φροντιστήριά μας βρίσκονται και θα συνεχίσουν να βρίσκονται πάντα δίπλα στους μαθητές και να τους παροτρύνουν να κάνουν ερωτήσεις. Η ενθάρρυνση και η έκφραση των αντιρρήσεων και των αμφιβολιών που ενδεχομένως να έχουν οι μαθητές κρίνεται αναγκαία. 


Η ελευθερία της έκφρασης, του διαλόγου και του σεβασμού της προσωπικότητας του κάθε παιδιού έχει μεγάλη σημασία για μας.


Επιπλέον, η εξοικείωση με τον γραπτό λόγο και ιδιαίτερα η διαδικασία της γραφής μέσω του μαθήματος της έκθεσης βοηθά τους μαθητές να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα και να  μάθουν  να  επιχειρηματολογούν  για  τις  θέσεις  τους. Σκοπός μας είναι να χτίσουμε προσωπικότητες με ευρύτητα πνεύματος, μαθητές ώριμους, ενήμερους και πρόθυμους να διαχειριστούν το απρόβλεπτο και το άγνωστο.

Συνοψίζοντας, μπορεί να μην υπάρχει η τέλεια συνταγή για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης του παιδιού, όμως δάσκαλοι όλων των βαθμίδων και γονείς πρέπει να έχουμε κυρίαρχο μέλημα να παραδώσουμε στη κοινωνία ανθρώπους ελεύθερους, ευτυχισμένους, ανεξάρτητους και δημιουργικούς.


Επικοινωνήστε μαζι μας τηλεφωνικά, Δευτέρα έως Παρασκευή 10:30 - 21:00, ή μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Κυψέλη | Κυψέλης & Σπετσοπούλας 11 Αθήνα, 2108254700
Άλιμος | Θουκυδίδου 47, 210 9824543, 210 9824543

 

Το Red n’ Noir στην Κυψέλη διοργανώνει έκθεση βιβλίων, εκδηλώσεις, βιβλιοπαρουσιάσεις και ψιλή κουβέντα γύρω από τέσσερις άξονες:

Covid-19 (Παρασκευή 4 Ιουνίου)
200 χρόνια από το 1821 (Σάββατο 5 Ιουνίου)
Φεμινιστική γραφή και γυναικεία αντίσταση (Σάββατο 5 Ιουνίου)
Ελληνική λογοτεχνία του δεύτερου λοκ ντάουν & Γιος (Κυριακή 6 Ιουνίου)

 

Ένα ψυχαγωγικό και ταυτόχρονα εκπαιδευτικό δρόμενο για μικρούς και μεγάλους στην καρδιά της Κυψέλης που ανεπιφύλακτα προτείνουμε να παρακολουθείσετε. 

 

Τα εκπαιδευτήρια Βεργιόπουλος, σε συνεργασία με το Διαγνωστικό κέντρο Αφφιδέα και τον ΟΕΦΕ παρέχουν δωρεάν rapid test στους εργαζομένους μας εν όψει της δια ζώσης επαναλειτουργίας των φροντιστηρίων μας για τους μαθητές της Γ λυκείου.

Το κέντρο Αφφιδέα που άνοιξε τις πόρτες του στον Άλιμο στις αρχές του Απριλίου αποσκοπεί στην γρήγορη και ασφαλή εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής. Στην Affidea Αλίμου οι υπηρεσίες που παρέχονται περιλαμβάνουν Βιοπαθολογικό Εργαστήριο, Τμήμα Υπερηχοτομογραφίας Σώματος, Τriplex Σώματος, Καρδιολογικό Τμήμα, Triplex Καρδιάς, Δοκιμασία Κοπώσεως, Ηλεκτροκαρδιογράφημα, Holter πιέσεως & ρυθμού, Ψηφιακή Μαστογραφία και σύντομα και Stress Echo. Όσον αφορά το Βιοπαθολογικό Εργαστήριο, καλύπτει όλο το φάσμα των εργαστηριακών εξετάσεων καθώς και μοριακό έλεγχο Covid-19, Rapid test, τεστ ανίχνευσης αντισωμάτων, υπό συνθήκες πλήρους ασφάλειας, τόσο για τον εξεταζόμενο όσο και για τον εξεταστή. 

Η Affidea Αλίμου λειτουργεί καθημερινά από 06:30-21:00 και το Σάββατο από 7:30-14:00. Διαθέτει επίσης σύμβαση με όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, τον ΕΟΠΥΥ και ασφαλιστικές εταιρείες. Για περισσότερες πληροφορίες: 216 0026900 & Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

02.jpg

 

Ανακοινώθηκε σήμερα από το υπουργείο παιδείας ο αριθμός των εισακτέων φοιτητών στα πανεπιστήμια, καθώς κι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής για κάθε τμήμα.

Αριθμός Εισακτέων Φοιτητών 2020-2021

Ελάχιστες Βάσεις Εισαγωγής 2020-2021

Πανελλήνιες 2021

designed by

© 2024 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις