fbpx

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη


Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη

 

Με αφορμή την φράση της γνωστής Αμερικανίδας ανθρωπολόγου Margaret Mead “Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται”, θα επιχειρήσουμε να αποσαφηνίσουμε τον όρο κριτική σκέψη και πως μπορούμε τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτύξουν την κριτική τους σκέψη.

Η κριτική σκέψη δεν αποτελεί ένα έμφυτο χαρακτηριστικό αλλά επίκτητο, δηλαδή διδάσκεται και κάθε άνθρωπος μπορεί να την αποκτήσει είτε με την υποστήριξη των γονέων είτε με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα πρώτα δεκαπέντε χρόνια της ζωής μας είναι τα πιο γόνιμα για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Τα κυριότερα χαρακτηριστικά αυτής της σκέψης είναι η λογική, η αποφασιστικότητα, η αυτογνωσία, η τιμιότητα, η ευρύτητα πνεύματος καθώς και η πειθαρχία.

Η συμβολή του γονέα στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

  1.  Οι γονείς χρειάζεται να παρακινούν τα παιδιά να παίρνουν μόνα τους ορισμένες αποφάσεις, όπως το πως θα διαχειριστούν τον χρόνο τους. 
  2. Κάθε απόφαση που παίρνουν τα παιδιά καλό θα ήταν να συνοδεύεται και από μία επεξήγηση, ώστε να τους δίνεται η ευκαιρία να υποστηρίξουν τις επιλογές τους και να μας εξηγήσουν πως κατέληξαν σε μία συγκεκριμένη απόφαση.
  3. Δεν χρειάζεται να κατακρίνουμε και να τιμωρούμε το λάθος με ευκολία και σε κάθε ευκαιρία. Το λάθος είναι το πιο δυνατό διδακτικό εργαλείο που έχουμε, γιατί από τα λάθη μας μαθαίνουμε. Συνειδητοποιούμε το σωστό μόνον όταν κάνουμε κάτι λάθος.
  4. Ενισχύστε την κριτική σκέψη του παιδιού σας μέσω του παιχνιδιού. Παίζοντας μαζί με το παιδί, ζητήστε του να σας περιγράψει τους κανόνες ενός παιχνιδιού ή αφήστε το να σκεφτεί μόνο του τα υλικά που θα χρειαστείτε για την δημιουργία ενός γλυκού που θα κάνετε μαζί. Αναζητούμε καθημερινές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με την κριτική σκέψη.
  5. Ζητήστε από τα παιδιά να εξετάζουν όλες τις εκφάνσεις ενός προβλήματος. Είναι όμορφο να παίρνουμε μία σωστή απάντηση, ωστόσο αρκετά προβλήματα έχουν περισσότερες από μία λύσεις. 
  6. Επίσης, θα ήταν συνετό οι γονείς αλλά και εμείς οι εκπαιδευτικοί να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να κάνουν ερωτήσεις. Υπάρχουν φορές που η λογική δεν γίνεται αποδεκτή από τα παιδιά και καλό θα ήταν να ακούμε τις αντιρρήσεις τους.


Η συμβολή του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης

Οι εκπαιδευτικοί των φροντιστηρίων μας αναγνωρίζουν την σημασία που έχει η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών. 

Έτσι, η  διδασκαλία προσανατολίζεται ώστε και η κρίση του μαθητή να αναπτύσσεται, και η σκέψη του να διεισδύει και να διερευνά πλήρως το θέμα του.

Οργανώνουν τη διδασκαλία των μαθητών με τέτοιο τρόπο ώστε να συμμετέχουν και να ενεργούν όλοι οι μαθητές, να προβληματίζονται και να αναζητούν. Θέτουν στόχους, παρακολουθούν την πρόοδο και προσαρμόζουν τα επόμενα βήματα μέσα στο πλαίσιο της διαφοροποίησης της διδασκαλίας και της μάθησης.

Τα φροντιστήριά μας βρίσκονται και θα συνεχίσουν να βρίσκονται πάντα δίπλα στους μαθητές και να τους παροτρύνουν να κάνουν ερωτήσεις. Η ενθάρρυνση και η έκφραση των αντιρρήσεων και των αμφιβολιών που ενδεχομένως να έχουν οι μαθητές κρίνεται αναγκαία. 


Η ελευθερία της έκφρασης, του διαλόγου και του σεβασμού της προσωπικότητας του κάθε παιδιού έχει μεγάλη σημασία για μας.


Επιπλέον, η εξοικείωση με τον γραπτό λόγο και ιδιαίτερα η διαδικασία της γραφής μέσω του μαθήματος της έκθεσης βοηθά τους μαθητές να οξύνουν την κριτική τους ικανότητα και να  μάθουν  να  επιχειρηματολογούν  για  τις  θέσεις  τους. Σκοπός μας είναι να χτίσουμε προσωπικότητες με ευρύτητα πνεύματος, μαθητές ώριμους, ενήμερους και πρόθυμους να διαχειριστούν το απρόβλεπτο και το άγνωστο.

Συνοψίζοντας, μπορεί να μην υπάρχει η τέλεια συνταγή για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης του παιδιού, όμως δάσκαλοι όλων των βαθμίδων και γονείς πρέπει να έχουμε κυρίαρχο μέλημα να παραδώσουμε στη κοινωνία ανθρώπους ελεύθερους, ευτυχισμένους, ανεξάρτητους και δημιουργικούς.


Επικοινωνήστε μαζι μας τηλεφωνικά, Δευτέρα έως Παρασκευή 10:30 - 21:00, ή μέσω email στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

Κυψέλη | Κυψέλης & Σπετσοπούλας 11 Αθήνα, 2108254700
Άλιμος | Θουκυδίδου 47, 210 9824543, 210 9824543

designed by

© 2024 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις