fbpx

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την απαλλαγή από τα θρησκευτικά

 

Την άρση της εγκυκλίου σχετικά με την δήλωση για την απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών ζητούν εννέα βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

Σε ερώτησή τους προς τον υπουργό Παιδείας, τονίζουν ότι η εγκύκλιος που είχε εκδοθεί στις 23/1/2015 από την κυβέρνηση της ΝΔ καθιερώνει διακρίσεις, καθώς αναφέρει ότι:

1) Η απαλλαγή χορηγείται με απλή υπεύθυνη δήλωση (του ν.1599/1986), η οποία μπορεί να κατατεθεί μόνο από 1/9 έως και 20/9 κάθε σχολικού έτους.

2) Πρέπει να δηλωθεί στην υπεύθυνη δήλωση απαλλαγής ότι ο μαθητής «δεν είναι χριστιανός ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης».

3) Η υπ. δήλωση πρέπει να υπογράφεται είτε από τον μαθητή, αν είναι ενήλικος, είτε και από τους δύο γονείς (μία δήλωση για τον καθένα)αν είναι ανήλικος. Καθώς η κάθε δήλωση του ν.1599/1986 είναι ατομική θα πρέπει να γίνεται μία δήλωση από τον κάθε γονέα.

4) Εφιστάται η προσοχή στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων να ελέγχουν την τεκμηρίωση των προβαλλόμενων λόγων, υπονοώντας τυχόν ληξιαρχική πράξη που έχει δοθεί στο σχολείο και αναφέρει, υποχρεωτικά, το θρήσκευμα. Για αυτό, συνιστάται να επισυνάπτεται στη δήλωση ληξιαρχική πράξη που δεν αναφέρει θρήσκευμα, ενώ να απαιτηθεί σε νωρίτερο χρόνο η διαγραφή (ή τροποποίηση/μεταβολή) του θρησκεύματος από τα αρχεία του σχολείου, αν το παιδί έχει καταχωρηθεί ως χριστιανός ορθόδοξος.

5) Οι μαθητές που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών δεν έχουν δικαίωμα παραμονής στην τάξη τους κατά τη διάρκεια διεξαγωγής του μαθήματος των Θρησκευτικών και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να περιφέρονται εντός ή εκτός του σχολείου ή να απουσιάζουν (αδικαιολόγητα), αλλά να απασχολούνται σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στην παρούσα εγκύκλιο.

Οι βουλευτές αναφέρουν ότι "με την εγκύκλιο αυτή εισάγεται η ομολογία πίστης ανηλίκου και εμμέσως και των γονέων του, μια διαδικασία που αντίκειται στο Ελληνικό Σύνταγμα και πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 13, το οποίο κατοχυρώνει την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης. Παράλληλα και προς επίρρωση αυτού, η ΕΣΔΑ (Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου) κατοχυρώνει στο άρθρο 9, παρ.1, εδάφιο β, την ατομική ή συλλογική ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων. Η ελευθερία εκδήλωσης των θρησκευτικών πεποιθήσεων συνιστά την αρνητική όψη της ελευθερίας της θρησκευτικής συνείδησης. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ΕΣΔΑ έχει υπερνομοθετική ισχύ και συνεπώς κάθε κανόνας του εσωτερικού δικαίου οφείλει να είναι σύμφωνος με αυτή.

Είναι προφανές ότι η εν λόγω εγκύκλιος καθιερώνει διακρίσεις ανάμεσα στον σχολικό πληθυσμό, διακρίσεις που μπορεί να οδηγήσουν σε ρατσιστικές εκδηλώσεις η /και περιθωριοποίηση όσων επιλέγουν να μην παρακολουθήσουν ένα ομολογιακό μάθημα, όπως είναι μέχρι τώρα το μάθημα των θρησκευτικών".

Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:

- Ποιες ενέργειες προτίθεται να αναλάβει ώστε να αρθεί η αντισυνταγματική εγκύκλιος;

- Θα δοθεί παράταση στην αίτηση για απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών πέραν της 20ης Σεπτεμβρίου που οριζόταν με την παρούσα εγκύκλιο;

Τι    θα αλλάξει στο Λύκειο με το νέο σύστημα

 

 

 

Η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου του Λυκείου αποτελεί τον στόχο της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, καθώς το μοντέλο του International Baccalaureate (I.B.) που πρότεινε η Επιτροπή Εθνικού Διαλόγου κρίνεται ανεφάρμοστο, όπως και η ελεύθερη πρόσβαση των υποψηφίων στα ΑΕΙ όσο υπάρχει κλειστός αριθμός θέσεων στις σχολές.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", ο βασικός σχεδιασμός προβλέπει την εισαγωγή σε σχολή και όχι σε τμήματα. Οι μαθητές Α΄ Λυκείου του σχολικού έτους 2017-2018, θα είναι οι πρώτοι που θα «δοκιμάσουν» το νέο εξεταστικό σύστημα το 2020.

Πληροφορίες της εφημερ'ίδας αναφέρουν ότι ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής Κώστας Γαβρόγλου αρχίζει σήμερα σειρά άτυπων επαφών με τους εκπροσώπους των κομμάτων, ώστε να υπάρξει συναίνεση και αυτή να είναι η τελευταία αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης.

Με βάση τα κοινά σημεία των προτάσεων, η συζήτηση θα επικεντρωθεί στα εξής τέσσερα πεδία:

• Αναβάθμιση του Λυκείου: Καθώς η ΟΛΜΕ έχει πλήρως απορρίψει την πρόταση για 4ετές Γυμνάσιο και διετές Λύκειο στα πρότυπα του I.B., προκρίνεται η ενίσχυση του μορφωτικού ρόλου των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου, οι οποίες «τώρα γίνονται στο φροντιστήριο» όπως είπε ο υπουργός Νίκος Φίλης, εννοώντας ότι οι μαθητές ενδιαφέρονται μόνο για τα μαθήματα στα οποία θα εξετασθούν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Η πρόταση είναι να καθιερωθεί Εθνικό Απολυτήριο, με τον βαθμό του να λαμβάνεται υπόψη, αλλά μην είναι καθοριστικός για την εισαγωγή.

• Διαδικασία εξετάσεων: Ολες οι θέσεις συγκλίνουν στο ότι οι υποψήφιοι πρέπει να εξετάζονται σε τέσσερα μαθήματα (όπως τώρα) και οι εξετάσεις να συνεχίσουν να διοργανώνονται από το υπουργείο Παιδείας και όχι από τα ΑΕΙ για τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας. Η μόνη αλλαγή είναι ότι προτείνεται οι υποψήφιοι να δίνουν πολλές φορές εξετάσεις (είχε προταθεί από το πόρισμα Μπαμπινιώτη).

• Εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα γίνεται σε σχολές και όχι σε τμήματα όπως συμβαίνει τώρα (πλην, βεβαίως, των μονοτμηματικών σχολών όπως συμβαίνει στο ΕΜΠ). Οι εισακτέοι στο πρώτο έτος θα παρακολουθούν κοινά μαθήματα και κατόπιν θα αποφασίζουν σε ποιο τμήμα της σχολής θα συνεχίσουν. Επίσης, οι φοιτητές θα μπορούν να «χτίζουν» το πτυχίο τους παρακολουθώντας μαθήματα επιλογής από όλα τα τμήματα της σχολής. Ετσι, το τμήμα θα διατηρηθεί ως πυρήνας του ΑΕΙ. Με την πρόταση αυτή, βέβαια, αλλάζει άρδην η σημερινή δομή του μηχανογραφικού δελτίου.

• Αριθμός θέσεων ανά σχολή: Σήμερα, τα ΑΕΙ έχουν λόγο στον καθορισμό τους. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας μπορεί να αυθαιρετήσει, καθώς έχει τον τελικό λόγο.

Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, το Μουσείο Ιστορίας Πανεπιστημίου Αθηνών (ΜΙΠΑ) διοργανώνει σε συνεργασία με τα Μουσεία της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών: Εγκληματολογικό Μουσείο, Μουσείο Ανατομίας, Ανθρωπολογικό Μουσείο, Μουσείο Φαρμακολογίας, τον 2ο Μαθητικό Διαγωνισμό «Τα εκθέματα του Μουσείου μέσα από τα μάτια των μαθητών με τίτλο "Στα χνάρια της ιστορίας των ιατρικών επιστημών"».

Ο 2ος Μαθητικός Διαγωνισμός εντάσσεται στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό των εκατόν ογδόντα χρόνων από την ίδρυση του Πανεπιστημίου Αθηνών (1837-2017).

Ο διαγωνισμός αποτελεί συμμετοχική δράση του ΜΙΠΑ με στόχο την διεύρυνση του νεανικού του κοινού, στο πλαίσιο της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στο πλαίσιο αυτό καλούνται όλοι οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό και να αποκτήσουν μια μοναδική μουσειακή εμπειρία.

Για περισσότερες πληροφορίες (προκήρυξη, δελτίο συμμετοχής) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα:http://www.historymuseum.uoa.gr/

Ανακάλυψη νέου επιγονιδιωματικού μηχανισμού με τη συμβολή της Ιατρικής του ΕΚΠΑ

Ερευνητές από 3 Ευρωπαϊκές χώρες, τη Γερμανία, την Ελλάδα και τη Σουηδία, ανακάλυψαν νέο μηχανισμό που εμπλέκεται στην αρτηριοσκλήρυνση, της πρώτης αιτίας καρδιαγγειακών νοσημάτων και θανάτων στον ανεπτυγμένο κόσμο. Σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε αυτό το Σεπτέμβριο σε ένα από τα πλέον έγκυρα επιστημονικά περιοδικά, το Βρετανικό Nature Medicine (http://www.nature.com/nm/journal/vaop/ncurrent/full/nm.4172.html)*, παρουσιάζεται νέος μέτα-γραφικός μηχανισμός που εμπλέκεται στην αγγειακή φλεγμονή και την αθηρωμάτωση.

Η μελέτη διενεργήθηκε υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή καρδιολογίας Κωνσταντίνο Στέλλου (http://www.stelloslab.com) του Πανεπιστημίου Goethe της Φρανκφούρτης. Πολύ σημαντική συμμετοχή στη μελέτη είχαν και δύο Κλινικές του ΕΚΠΑ, η Θεραπευτική Κλινική και η 1η Προπαιδευτική Χειρουργική Κλινική με τον Επίκουρο Καθηγητή κύριο Σταματελόπουλο και την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια κυρία Φραγκίσκα Σιγάλα, αντίστοιχα. Η μελέτη βασίσθηκε σε δεδομένα αυτά προέκυψαν από την πρόσληψη 3 ομάδων συνολικά 97 εθελοντών (υγιείς, σταθερή στεφανιαία νόσος και οξύ έμφραγμα του μυοκαρδίου), στους οποίους διενεργήθηκαν ειδικές αγγειολογικές και αιματολογικές εξετάσεις στη Μονάδα Αγγειολογίας και Παθοφυσιολογίας του Ενδοθηλίου και στο εργαστήριο του Ογκολογικού τμήματος της Θεραπευτικής Κλινικής του ΕΚΠΑ καθώς και από τη συλλογή και ανάλυση δειγμάτων αθηρωματικών πλακών και ανευρυσμάτων από την 1η Προπαιδευτική Χειρουργική Κλινική του ΕΚΠΑ. Τα μεταφραστικά αυτά αποτελέσματα κατέδειξαν την κλινική σημασία του πειραματικού μέρους της μελέτης.

Οι προεκτάσεις της μελέτης είναι σημαντικές δεδομένου ότι δίνεται η δυνατότητα να μελετηθεί το νέο αυτό παθοφυσιολογικό μονοπάτι ως υποκείμενος μηχανισμός σε άλλα νοσήματα που σχετίζονται με αυξημένο φλεγμονώδες φορτίο όπως τα αυτοάνοσα νοσήματα αλλά και ως πιθανός θεραπευτικός στόχος στην πρόληψη και αντιμετώπιση της αθηρωματικής νόσου όπως είναι η στεφανιαία νόσος και το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο. Προς αυτή τη κατεύθυνση συνεχίζεται η συνεργασία Κλινικών της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ με το Πανεπιστήμιο Goethe της Φρανκφούρτης.

designed by

© 2024 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις