fbpx

    Σε έναν κύκλο, κάθε σημείο είναι ταυτόχρονα και αρχή και τέλος.

    Ηράκλειτος, 544-484 π.Χ., Ίων φιλόσοφος

    Η παιδεία, καθάπερ ευδαίμων χώρα, πάντα τ’ αγαθά φέρει.

    Σωκράτης, 469-399 π.Χ., Φιλόσοφος

    Αν νομίζεις ότι η μόρφωση είναι ακριβή, δοκίμασε την άγνοια.

    Derek Bock, Αμερικανός, πρόεδρος του Χάρβαρντ

    Στους γονείς οφείλομεν το ζην, στους δε διδασκάλους το ευ ζην.

    Μέγας Αλέξανδρος, 356-323 π.Χ.

    Η πρόσκληση να επισκεφθείτε τα Φροντιστήρια Εκπαίδευση είναι διαρκής, ανοιχτή και από καρδιάς.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

    Σκοπός της εκπαίδευσης είναι να αντικαταστήσει ένα άδειο μυαλό με ένα ανοικτό μυαλό

    Malcolm Forbes

    Σταθερά Βήματα Επιτυχίας.

    Εκπαίδευση Βεργιόπουλος

Ελληνόπουλα πρώτα στα Μαθηματικά στην Ευρώπη

 

Μαθηματικά μυαλά τιμούν την Ελλάδα στον κόσμο

Ελληνόπουλα πρώτα στα μαθηματικά στην Ευρώπη.

Τη 12η θέση ανά μέσα σε 111 χώρες του κόσμου κατέκτησε η Ελλάδα στην 58η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα στο Ρίο ντε Τζανέιρο. Η ελληνική ομάδα κέρδισε ένα χρυσό, τέσσερα αργυρά και ένα χάλκινο μετάλλιο, κατακτώντας την πρώτη θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Μαθηματικά μυαλά τιμούν την Ελλάδα στον κόσμο.

Είναι η μεγαλύτερη διάκριση που έχουν κερδίσει Έλληνες μαθητές σε παγκόσμιο διαγωνισμό μαθηματικών. Έξι αγόρια, ηλικίας 16-18 ετών από διαφορετικά μέρη της Ελλάδας, ένωσαν τις δυνάμεις τους σε μαθηματικές ασκήσεις για δυνατούς λύτες και κατέκτησαν τη 12η θέση (ανάμεσα σε 111 χώρες) στην 58η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα που έγινε πριν από λίγες ημέρες στη Βραζιλία.

Η ομάδα των Ελλήνων μαθητών αναδείχθηκε πρώτη ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δωδέκατη σε ολόκληρο τον κόσμο, κερδίζοντας συνολικά έξι μετάλλια (ένα χρυσό, τέσσερα αργυρά κι ένα χάλκινο).

«Αισθάνομαι πολύ υπερήφανος και χαρούμενος γι’ αυτή την επιτυχία», λέει στην «Κ» ο Βασίλης Γεωργιάδης που κέρδισε το χρυσό μετάλλιο της ελληνικής ομάδας.

«Είναι μεγάλη τιμή για εμένα αυτή η διάκριση σε Διεθνή Ολυμπιάδα και πρέπει να πω ότι δεν την περίμενα, αφού οι αντίπαλοι σε αυτούς τους διαγωνισμούς είναι πάρα πολύ καλοί», προσθέτει.

Ο Βασίλης, που φέτος τελείωσε το Λύκειο και με βάση τη βαθμολογία του θεωρεί βέβαιο ότι περνά στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΑΠΘ, έχει πάρει μέρος σε αρκετούς διαγωνισμούς Μαθηματικών στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με σημαντικές διακρίσεις. Σε διεθνές επίπεδο ήταν η τέταρτη συμμετοχή του και η καλύτερη. Κατάφερε να λύσει τέσσερα από τις συνολικά έξι ασκήσεις που δόθηκαν στους μαθητές τις δύο ημέρες του διαγωνισμού. Η ομάδα των Ελλήνων μαθητών 16-18 ετών ήρθε τρίτη στην Ευρώπη στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα.

«Έλυσα τις ασκήσεις άλγεβρας, γεωμετρίας, θεωρίας αριθμών και συνδυαστικής. Σε σύγκριση με προηγούμενες φορές τα θέματα ήταν αρκετά δύσκολα και σίγουρα υπήρχε αρκετό άγχος για να τα καταφέρω. Ωστόσο, σε έναν τέτοιο διαγωνισμό επικεντρώνεσαι στα προβλήματα και σε νοιάζει μόνο να τα λύσεις.

Αυτό κι έκανα», λέει στην «Κ» ο xρυσός νικητής.

Οι Έλληνες μαθητές συνέχισαν την παράδοση των επιτυχιών στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες, επιτυγχάνοντας στο Ρίο ντε Τζανέιρο την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών. Κρατώντας την ελληνική σημαία οι Ραφαήλ Ψυρούκης, Δημήτρης Μελάς, Ραφαήλ Τσιάμης, Βασίλης Γεωργιάδης, Δημήτρης Λώλας και Δημήτρης Τσιντσιλίδας.

Με όπλο το μεγάλο τους ταλέντο στα Μαθηματικά, την προετοιμασία τους - σε εθελοντική βάση από την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία και τη στήριξή τους από τοίδρυμα Ωνάση που για τρίτη συνεχή χρονιά υπήρξε μεγάλος χορηγός, οι μαθητές από τη χώρα σας κατάφεραν όχι μόνο να συνεχίσουν τη μεγάλη παράδοση επιτυχιών των ελληνικών ομάδων σε Διεθνείς Ολυμπιάδες, αλλά και να καταγράψουν την καλύτερη επίδοση όλων των εποχών.

018xpovos Ραφαήλ Ψυρούκης, που κέρδισε το χάλκινο μετάλλιο τηs ελληνικής ομάδας, ετοιμάζεται να ξεκινήσει το φθινόπωρο σπουδές μαθηματικών στο πανεπιστήμιο Cambridge. Ο ίδιοs, όπως λέει στην «Κ», λαμβάνει μέρος σε διαγωνισμούς  της Μαθηματικής Εταιρείας από το Γυμνάσιο και αυτή η επιτυχία ήταν για εκείνον μία μεγάλη ηθική ικανοποίηση.

«Οι ασκήσεις είναι πολύ υψηλού επιπέδου και χρειάζεται αρκετή προετοιμασία για να πετύχεις», εξηγεί και περιγράφει την εμπειρία των επτά ημερών στο Ρίο ντε Τζανέιρο. «Ήταν μια πολύ καλή διοργάνωση. Είχαμε την ευκαιρία να συναναστραφούμε συνομηλίκους μας από διαφορετικές χώρες, να γνωρίσουμε την κουλτούρα τους και να κάνουμε φιλίες. Εκτός από τα μαθηματικά που μας ενώνουν, αναλωθήκαμε σε συζητήσεις και για άλλα ενδιαφέροντά μας, όπως ο αθλητισμός ή η μουσική. Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε πολλές εκδρομές και να γνωρίσουμε τα αξιοθέατα του Ρίο».

Στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα, πρώτη αναδείχθηκε η ομάδα μαθητών της Νότιας Κορέας και ακολούθησαν το Βιετνάμ και η Κίνα. Η Ελλάδα ήρθε τρίτη στην Ευρώπη (μετά τη Βρετανία και τη Ρωσία) και πρώτη στις χώρες της Ευρωπαϊκής Έvωσης.

«Είναι τεράστια η επιτυχία των Ελλήνων μαθητών, γιατί η συμμετοχή σε έναν τέτοιο διαγωνισμό χρειάζεται ταλέντο, καλή προπόνηση και αφοσίωση στον στόχο», λέει στην «Κ» ο Γιάννης Τυρλής, γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας. «Πρόκειται για χαρισματικές προσωπικότητες που διακρίθηκαν ανάμεσα σε άλλες εθνικές ομάδες υψηλού επιπέδου», συμπληρώνει, σημειώνοντας ότι πολλές άλλες χώρες κάνουν μετεγγραφές όχι μόνο προπονητών αλλά και παικτών. Ενδεικτικά, πολλές δυτικές ομάδες έχουν παίκτες από την Ασία που έχουν μετεγγραφεί στα σχολεία τους για τον λόγο αυτό

«Πνοή ελπίδας»

Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου εξέφρασε τα θερμά του συγχαρητήρια στους μαθητές, καθώς και στην Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία για τη σπουδαία αυτή διάκριση. «Η επιτυχία των Ελλήνων μαθητών αποτελεί μια πνοή ελπίδας ενάντια στα αρνητικά στερεότυπα που προβάλλονται για την εκπαίδευση στη χώρα μας. Αυτά τα θαυμάσια μυαλά συνέχισαν μια παράδοση χρόνων στις επιτυχίες των μαθητών μας σε τέτοιου τύπου επιστημονικές διοργανώσεις», δήλωσε.

 

Παραμένουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις

Τέσσερα τα μαθήματα για εισαγωγή σε ΑΕΙ, καταργούνται οι ενδοσχολικές

Καταρρέει το αφήγημα της κυβέρνησης περί κατάργησης των Πανελλαδικών Εξετάσεων καθώς και για ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Χθες ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γεράσιμος Κουζέλης ανέλαβε να παρουσιάσει την επιστροφή στον ρεαλισμό που ορίζει πως... εισαγωγή σε ΑΕΙ χωρίς εξετάσεις δεν γίνεται. Βεβαίως, οι χθεσινές αναφορές της ηγεσίας του ΙΕΠ αποτελούν αναμάσημα γνωστού σχεδιασμού με νέο τίτλο: εθνικό απολυτήριο, ενώ έχει θολά σημεία.

Ενδεικτικά, επαναφέρει τη βαθμολογία των καθηγητών του σχολείου ως παράγοντα συνδιαμόρφωσης της επίδοσης του μαθητή για τα ΑΕΙ. Κάτι που θα προκαλέσει στρεβλώσεις, χωρίς να απαλείψει την παραπαιδεία. Προς το παρόν, το μόνο που φαίνεται να επιτυγχάνει η ηγεσία του υπουργείου είναι η κατάργηση των, έτσι κι αλλιώς, υποβαθμισμένων ενδοσχολικών εξετάσεων. Ωστόσο, μέσω των εξαγγελιών της ηγεσίας του αρμόδιου επιστημονικού φορέα, του ΙΕΠ, ο αρμόδιος υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θα προσμετρήσει τις αντιδράσεις γονιών και υποψηφίων για τη μη κατάργηση των Πανελλαδικών, ενώ επαναφέροντας στο προσκήνιο το θέμα των αλλαγών στο εξεταστικό σύστημα, υποχωρεί το ενδιαφέρον για το νομοσχέδια με τις αλλαγές στα ΑΕΙ που προωθεί ο κ. Γαβρόγλου δεχόμενος σφοδρότατες αντιδράσεις.

Ειδικότερα, χθες ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι από το 2020 οι μαθητές για να λάβουν το εθνικό απολυτήριο και να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα εξετάζονται σε 4 μαθήματα: Για όλους, η Νεοελληνική Γλώσσα-Έκθεση, δύο μαθήματα κρίσιμα για τη σχολή (π.χ. Βιολογία Χημεία για τις ιατρικές) και ένα ακόμη μάθημα που θα επιλέγει ο υποψήφιος και θα λειτουργεί ως μπαλαντέρ για διεύρυνση του αριθμού των σχολών στις οποίες θα μπορεί να εισαχθεί. Πρόκειται για παρεμφερές με το σημερινό σύστημα, ενώ στο ερώτημα εάν τα 4 μαθήματα θα περιορίσουν τον αριθμό των επιλογών των υποψηφίων, ο κ. Κουζέλης ανέφερε χθες στην «Κ» ότι οι υποψήφιοι από το 2020 και μετά θα έχουν περίπου το 90% των επιλογών που έχουν οι σημερινοί

Οι εξετάσεις θα είναι πανελλαδικές και τα θέματα δεν θα προέρχονται από Τράπεζα Θεμάτων

Αντιθέτως, θα παραμείνει η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων που θα επιλέγει τα θέματα, με προφανή στόχο να διατηρηθεί το αδιάβλητο της διαδικασίας.

Υποχρεωτικά Θρησκευτικά Οι μαθητές επίσης στην Γ' Λυκείου θα διδάσκονται υποχρεωτικά Θρησκευτικά, και θα κάνουν Γυμναστική και ένα πρόγραμμα δημιουργικότητας (δράσεις εθελοντικού, κοινωνικής προσφοράς κ.ά.). Έτσι, στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα μειωθεί ο αριθμός των μαθημάτων (σήμερα 18 στη Β' και 15 στην Γ' Λυκείου), ενώ για εμβάθυνση και αποτελεσματική διδασκαλία, τα μαθήματα θα διδάσκονται σε δύο συνεχόμενες διδακτικές ώρες (των 45 λεπτών). Επίσης, θα μεταβληθεί ο τρόπος αξιολόγησης (π.χ

περιγραφική αξιολόγηση, εργασίες)

Ο βαθμός της Β' Λυκείου δεν θα μετράει στην εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά θα μετράει της Γ' Λυκείου

Θα καταργηθούν οι ενδοσχολικές εξετάσεις, αφού τα 4 μαθήματα θα εξετάζονται πανελλαδικά. Ωστόσο, θολός είναι ο ρόλος των ΑΕΙ πλην του ότι οι υποψήφιοι θα εισάγονται σε σχολές, ενώ υπό εξέταση είναι το ποσοστό στο οποίο θα μετράει το εθνικό απολυτήριο στον υπολογισμό των μορίων για τα ΑΕΙ. Η αρχική πρόταση έκανε λόγο για 20%. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Γαβρόγλου το θεωρεί υψηλό. Βεβαίως αυτό δεν είναι το μόνο υπό εξέταση σημείο του νέου συστήματος, αφού δεν έχει διευκρινισθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μειωθεί η ισχύς του βαθμού του καθηγητή της τάξης. Πόσο μάλλον όταν η εισαγωγή στην πολυπόθητη, υψηλόβαθμη σχολή μπορεί να κριθεί για ένα μόρια

Έρχονται αλλαγές και στη Λογοτεχνία

Σε αναδιάταξη της ύλης και των μεθόδων διδασκαλίας και στο μάθημα της Λογοτεχνίας-Γλώσσας θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας, με αποτέλεσμα-σε συνδυασμό με τις αλλαγές σε Θρησκευτικά και Ιστορία- να ερμηνεύεται ότι σχεδιάζει μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση στα τρία μαθήματα που διαμορφώνουν την εθνική ταυτότητα των Ελλήνων μαθητών. Την ίδια στιγμή, η Εκκλησία θα θέσει στο μικροσκόπιό της τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών ωε προς το δογματικό περιεχόμενο

Ειδικότερα, όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) Γεράσιμος Κουζέλης, το ΙΕΠ θα παρουσιάσει νέα προγράμματα σπουδών σε όλα τα διδακτικό αντικείμενα (πλην των Θρησκευτικών και των Ξένων Γλωσσών, για τα οποία έχουν αποφασισθεί νέα προγράμματα τα οποία θα εφαρμοσθούν από τον προσεχή Σεπτέμβριο)

Ουσιαστικά, οι αλλαγές στα προγράμματα αφορούν τη Νεοελληνική Γλώσσα, τις Κοινωνικές Επιστήμες και τις Φυσικές Επιστήμες, καθώς και την Ιστορία για τα προγράμματα της οποίας ήδη επιτροπή έχει παρουσιάσει σχέδια, προκαλώντας ουκ ολίγες αντιδράσεις. Μάλιστα, όπως έχει παρουσιάσει η «Κ», τα Χριστούγεννα αναμένεται να παρουσιαστούν τα τελικά προγράμματα σπουδών για το μάθημα από το Δημοτικό έως και το λύκειο (για τη Β' και Γ' Λυκείου δεν έχουν συγγραφεί, αφού δεν έχει αποφασισθεί η νέα δομή των δύο αυτών τάξεων), καθώς ο προγραμματισμός κινείται με αργούς ρυθμούς και λόγω και των αντιδράσεων

Από την άλλη, ως προς τα Θρησκευτικά, το μέτωπο με την Εκκλησία έκλεισε με συμβιβασμό, και χθες ο κ. Κουζέλης ανέφερε ότι τη συγγραφή των βιβλίων με βάση τα νέα προγράμματα θα την αναλάβει αρμοδίως το ΙΕΠ και η Εκκλησία θα ελέγξει το δογματικό τους περιεχόμενο

Μεταξύ του σχεδιασμού του ΙΕΠ σε άλλα ζητήματα, περιλαμβάνεται η προώθηση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας

Ο σχεδιασμός είναι μέχρι την Α' Λυκείου ο μαθητής να έχει εξεταστεί σε δύο ξένες γλώσσες για να πάρει το πιστοποιητικό, ενώ συζητείται ακόμα σε ποια τάξη οι μαθητές έχουν το επίπεδο για να αποκτήσουν το αντίστοιχο πιστοποιητικό σε νέες τεχνολογίες

Μείζον θέμα για το ΙΕΠ είναι και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, μετά και τις καθυστερήσεις που υπήρξαν με την επιμόρφωση στα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών. Καθυστερήσεις που έδωσαν επιχειρήματα σε ορισμένους πολέμιους των προγραμμάτων υπέρ της μη εφαρμογής τους

Ανακοίνωση βαθμών σε Χίο, Λέσβο Σήμερα, περίπου στη 1 το μεσημέρι, θα ανακοινωθούν σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, οι βαθμοί των υποψηφίων των επαγγελματικών λυκείων σε Λέσβο και Χίο, όπου οι Πανελλαδικές Εξετάσεις αναβλήθηκαν για κάποιες ημέρες λόγω του σεισμού που έπληξε το Βόρειο Αιγαίο. Αντιστοίχως, οι βαθμοί των υποψηφίων των γενικών λυκείων στα δύο νησιά θα ανακοινωθούν τη Δευτέρα 10 Ιουλίου, την ίδια ώρα. Οι υποψήφιοι θα μπορούν να βρουν τη βαθμολογία τους στην ιστοσελίδα http://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον 8ψήφιο κωδικό τους και, με κεφαλαία, τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο. Επίσης, οι υποψήφιοι από Λέσβο και Χίο στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο έως και την Παρασκευή 14 Ιουλίου. Η προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της κανείς δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό.

designed by

© 2025 Εκπαίδευση Βεργιόπουλος | Όροι και Προϋποθέσεις